Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tv-serier syns inte i frontrow

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Igår öppnades en ny värld i min Mac när jag installerade Perian och därefter kunde kolla på nästan alla filmer via quicktime. Genom Movies2iTunes lägger jag till filmerna och tv-serierna i iTunes. Lösningen är underbar och ungefär 100ggr snyggare än att köra allt genom VLC som jag gjort tidigare.

Nu skulle jag vilja göra den lösningen ytterliggare lite smidigare genom att kunna lägga videofilerna så at de hamnar under tv-serier i frontrow. Alltså skilja på filmer och serier. Jag har testat att gå in i infon på varje enskild fil och ändra videotyp under fliken video till tv-serier. Då sorteras video-filen rätt i iTunes. Men i Frontrow så hittar jag inga filer under TV-serier. Däremot så är de borta från Filmer.

Jag vet inte om min beskrivning är rörig. Hoppas någon förstår den och kan hjälpa mig. Tack på förhand.

jag gjorde samma sak... och såg inga filer i frontrow...
MEN... på samma ställe där du ändrade till tv-program från film så står det namn därunder, fyll i namnet där och om du vill episod och så.. annars syns det inte i frontrow vad filen heter..

Jag tror det var så jag gjorde...

Lycka till och berätta gärna om det funkade!

Hej Gusten,

Jag lyckades lösa problemet på egen hand och har därför inte varit inne här och kollat. Men tack för ditt svar. Lösningen var den samma som du skrev. Om någon är inne och läser detta så kan jag rekommendera applescriptet "Set Video Kind of Selected" som är ett av Doug's AppleScripts for iTunes. Den låter dig ändra videotypen på flera filer samtidigt i itunes. Är t.ex. användbart om du har en hel säsong av en serie.

1
Bevaka tråden