Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro (Windows Utveckling) + 30"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej forumvänner!

Efter ett år utan OSX tänker jag återvända till Mac:en. Planen är att köpa en Macbook Pro (2.2, 2GB RAM, 120GB, 128MB VRAM), uppgradera till 4GB RAM och använda den tillsammans med en 30" HP-TFT för för Windows-programmering via VMWare Fusion.

Några frågor:

1. Blir datorn märkbart varmvare av att driva en stor extern skärm? Dvs, drar fläktarna igång ofta eller håller den sig sval och tyst oavsett?

2. Märker ni någon skillnad i respons hos Exposé etc när man kör med en extern 30-tummare? Krävs det att man kör i clam-shell mode för att få bra flyt?

3. Tips eller råd från någon som kör med en liknande setup - eller liknande miljö, dvs Windows utveckling via VMware på OSX?

Tack på förhand,
Bobby

Hej,

Kör VMWare Fusion på Mac Pro för utveckling i MS Access och snart i Visual Studio. Tycker att det är ganska straight forward med Fusion. Jag delar en mapp på OS X där jag sparar det jag utvecklar i Win. Man vänjer sig snabbt vid upplägget, t ex vid huruvida nyinkopplade USB och dyl enheter visas i Win eller i Finder. Jag har inte stött på några problem än så länge, men det jag gör kräver inget specifikt från os eller hårdvaran.

Jag kör med 2 skärmar (Apple Cinema 23'' och 20'') plus 4 hårddiskar. Fläktarna surrar runt 600 rpm och jag minns inte nåt tillfälle när de drog igång ordentligt.

//QuickEye

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-01 18:24
Ursprungligen av QuickEye:

Jag kör med 2 skärmar (Apple Cinema 23'' och 20'') plus 4 hårddiskar. Fläktarna surrar runt 600 rpm och jag minns inte nåt tillfälle när de drog igång ordentligt.

Bara en kontrollfråga: enligt bla smcfancontrol så är minimigränsen 1000rpm för en CD och 2000rpm för en C2D. Hur hänger det ihop?

Ursprungligen av frazze:

Bara en kontrollfråga: enligt bla smcfancontrol så är minimigränsen 1000rpm för en CD och 2000rpm för en C2D. Hur hänger det ihop?

Bra fråga. Ingen aning. Jag ser i iStat menu att fläktarna snurrar med lite olika hastighet runtomkring 600.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-01 18:52

Jag kör en VMWare med 2003 Server och Sharepoint Server 2007 och Visual Studio på en macbook med 2GB (servern får 1100). Det går imponerande fort jämfört med Virtuel Server på min bra mycket krafitgare stationära burk. Fläktarna gå dock igång ganska ofta.

VMWare i fullskärm i kombination med Spaces är riktigt trevligt, man byter enkelt mellan miljöerna.

Hoppas du är medveten om att macbook pro inte uppdaterats sen i somras och således inte är lika prisvärd längre.
Nya macbook pro lär släppas i slutet av januari.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-05 10:32
Ursprungligen av ptolemy:

Hoppas du är medveten om att macbook pro inte uppdaterats sen i somras och således inte är lika prisvärd längre.
Nya macbook pro lär släppas i slutet av januari.

Någon som hört vad som kan tänkas uppgraderas i MBP om det blir någon sådan?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-05 11:08

speedbump + battre gpu!

1
Bevaka tråden