Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Quicksilver

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag använder quicksilver till en del enkla uppgifter som te x att öppna program och söka efter filer. Nu har jag installerat Leopard men tänkte fortsätta köra quicksilver. Det som har hänt är att quicksilver väljer "Large Type" som default action när jag aktiverar programet via min hot-key. För att kunna söka "normalt" måste jag trycka mina hot-keys igen. Alltså två gånger på raken. Annars bli jag kvar med large type som action, vad jag än skriver i sökfältet. Detta har hänt en gång tidigare när jag körde OS X tiger. Då installerade jag om programet och så löste det sig. Men jag orkar inte hålla på så som det händer igen. Så jag undrar om någon van quicksilveranvändare har en lösning på mitt problem.

Tack på förhand
Ragnar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 09:53

låter som om du aktiverar QS i textläge, då är standard att visa texten som "large type" inte i sökläge som är normalt, har sökrutan som du kallar den vit bakgrund eller så? eller har du skrivit in en punkt, då det lägger om QS i textläge.

tack för svar ntity,

det var som du skrev: jag aktiverade QS i textläge. jag ställde in triggers på fel läge. har fixat det nu. Tack för hjälpen!:D

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-01 15:17

Ett tips är att spotlight i Leopard ger viss funktionalitet som QS har. Vid sökningar är Top Hit markerat och det är enbart att trycka enter för att starta. Aningen snabbare än QS på samma uppgift.

Jag lånar tråden lite:
Mitt Quicksilver öppnar alltid mitt Clipboard History när jag stänger av ett program. Oerhört irriterande. Clipboard history är ju jättebra då det sparar de senaste 250 sakerna jag har kopierat, så jag vill gärna behålla funktionen.

Har någon en lösning på detta problem?

1
Bevaka tråden