Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har hänt? Får fnatt!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-12-01 02:24

Hejsan allihopa!

Jag har precis köpt mig en brand new iMac efter ha kört med PC sen jag började med datorer iprincip, är väldig nöjd än så länge! Förutom en sak....

Jag lyckades bli medlem i privata torrentsidor som då kräver att man seedar likamycket som man laddar ner. Jag har Bredbandsbolaget 100 mb/s direkt i väggen (alltså en nätverkskabel som går direkt från väggen till datorn) När datorn var ny funkade det perfekt och jag kom upp i uploadhastigheter på runt 300-500 kb/s men sen en dag så kom min käre vän på besök och hade dessutom med sig sin data. Så vi kopplade in modemet och jag körde på AirPort medans min kompis (som har PC) körde på min nätverkskabel. Båda fick upp nät allt var frid och fröjd (kollade inte uploads då). Sen drog han och helt plötsligt så funkar det inte att seeda... ALLS! Får ingen uploadmätare eller nånting. Det är helt dött. Har testat med flera olika klienter. Azureus, Transmission, Tomato och BitRocket. Bitrocket verkar funka bäst då jag iallafall kom upp i hastigheter runt 20 kb/s... Men ändå, nånting blev tokigt där på vägen och jag håller på att bli galen, har kollat runt i massa forum men inte hittat något.

ÄR det NÅGON som vet vad detta kan bero på? skulle verkligen vara tacksam.
Funderar på att formatera... skulle det gå bort då tror ni?

Tack på förhand!
mVh. Carl

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2007-12-01 08:21

Jag antar att du stängt Airport och inte ändrat något i nätverksinställningarna. Dock så ska du normalt inte kolla upp till mer än 1200kB/s eftersom BBB oftast har 10Mb upp.

förlåt ouji att jag hijackar din tråd, men jag har precis samma problem. får inte transmission att seeda. hur gör man för att få det att funka?

kolla så att inkommande TCP port är öppen

1
Bevaka tråden