Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Autofill av användarnamn (INTE lösenord)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå
Jag har ett litet problem. Om man tar en webläsare som tex firefox så dyker det upp en liten lista på alternativ till användarnamn när man ska logga in på en sida (alltså de som har loggat in där tidigare). Detta fungerar för vissa sajter i safari (där fylls istället "förslag" till användarnamnet på efter det att man skrivit första bokstaven) men långt i från alla sidor fixar detta, tex myspace, gmail eller facebook. Här måste jag för hand fylla i hela användarnamnet. Jag är medveten om att där finns en funktion i autoformulär som sparar användarnamn OCH lösenord, men detta är inte aktuellt eftersom det inte alltid är samma användare som ska logga in. Autofill (osäker på vad det faktiskt heter) funkar ju tex även på sidor som google där man kan få fram tidigare sökningar bara genom att skriva första bokstaven. Det funkar alltså däremot INTE på gmail, där man måste fylla i hela sitt användarnamn...

Så hur fixar man detta? Finns det nån extension man kan installera eller vad säger ni? Tacksam för all hjälp, mina fingrar är trötta av detta ständiga ifyllande av onödigt långa användarnamn

ska man tolka avsaknaden av svar som att det inte går eller att inget vet hur man gör?

  • Oregistrerad
  • 2007-11-30 13:03

Fungerar det på MySpace i Firefox? Man kan i HTML stänga av den funktionen (så att exempelvis fält med kortnummer ALDRIG sparas). Jag gissar att myspace stängt av det och då kommer det aldrig att lagras.

jo i firefox funkar det på myspace...

1
Bevaka tråden