Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webbsidor fungerar på servern, men inte på klienter

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en 10.4 Server hemma, från den kan jag surfa på alla hemsidor utan problem.

På mina klienter kommer jag dock inte åt alla webbsidor och dessutom upplever jag surfandet som segare än från servern. Jag kommer exmeplvis inte åt 99.se eller systembolaget.se från klienterna, men när jag provar samma sidor genom att surfa i Safari på servern är det inga som helst problem.

Den ena klienten är en Mac Pro med 10.5.1 och Safari 3, medan den andra klienten är en MacBook med 10.4.11 med Safari 2.

Jag har provat att boota om alla tjänster och servern i sin helhet. Jag har reparerat skivrättigheter mm. Inget har fungerat.
Jag har provat att stänga av tjänster som brandvägg och DNS mm och kört servern som en ren NAT-server. Inte heller det har fungerat.

Någonstans i servern tar det som sagt stopp.
Det enda som jag själv kan se hände i samband med att felet uppstod, var att jag fick ett nytt IP-nummer ComHem, men jag har uppdaterat till rätt IP i alla DNS-inställningar mm.

Någon som kan ha en ringaste aning vad jag lider av och hur man botar åkomman?

Okej, tack för ingenting då!

Kan meddela att problemet löste sig genom att jag stängde av alla datorer och gav sjutton i att koppla upp mig på nätet under ca 1 dygn. Därmed fick jag ny IP av ComHem och efter att jag talat om den nya IP-adressen för alla DNS:er så fungerar det fint.

Ingen aning om varför det inte fungerade tidigare, men nu är det inga problem i alla fall.

1
Bevaka tråden