Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Angående köp av MacBook

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-22 21:34

då jag inte fick svar i en tråd på några dagar och det börjar närma sig inlöpet postar jag en egen i hopp om snabbt svar.
jag skulle vilja veta om det funkar precis som med windows om jag installerar det på min mac. alltså, kan jag lira mina och tjejens pc-spel på macen då? de spel som är relevanta är det senaste fotbollsspelet pes 2008 och ett dansmattespel.
jag har sökt runt lite på nätet men inte hittat något riktigt svar.

tack på förhand
Joel

Det kommer förmodligen fungera men inte så bra. Grafikkortet i Macbook är för dåligt minne på för nya spel till PC. Så om spelen inte kräver för mycket minne borde det funka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-22 23:11

Grafikkortet är av typen GMA X3100
vad motsvarar det till pc?

GMA X3100 heter samma sak på PC-sidan också, och är vanligt i PC-laptops från till exempel HP. Checka på wikipedia om kortet.

Citat:

In testing, the improvement this new engine offers over the older solutions isn't massive - 3DMark06, the industry benchmark for ascertaining the capabilities of graphics engines in general, returned a score of 416. While this result is twice that from the previous generation of integrated graphics, it still proves that integrated graphics aren't for next-generation titles. Top-end cards score around 8,000, with even cheaper cards managing scores around the 4,000 mark.

In real-world performance terms, the low throughput of this engine shows when trying to play Doom 3 back at the high-quality setting at 800 x 600 - less than 10fps isn't playable. Half-Life 2 fared a little better at 18fps, but surprisingly this score is bettered by its last-generation graphics, which were 5fps smoother. Despite the presence of hardware T&L, the lack of fill rate is clearly a limiting factor.

http://www.tech.co.uk/computing/upgrades-and-peripherals/graphics-and-multimedia/graphics-cards/other/review/intel-gma-x3100

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-23 12:30

hmm..
det verkar inte vara så imponerande.
Jag ser att macbook pro har GeForce 8600M GT 128MB.
Kan man byta ut grafikkortet på macbooks?

Ursprungligen av Dagge81:

hmm..
det verkar inte vara så imponerande.
Jag ser att macbook pro har GeForce 8600M GT 128MB.
Kan man byta ut grafikkortet på macbooks?

Nej, det är fastlött, med andra ord det sitter där det sitter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-24 12:26

ok. ja tror jag har bestämt mig för en macbook pro istället..
tack alla

joel

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-24 21:03

I almänhet är bärbara datorer värdelösa spelmaskiner, oavsett om det är en Mac eller PC. I många fall tycker jag man skall överväga att ha en smidig liten laptop, och en spelkonsoll eller mer kraftfull stationär om man verkligen vill spela.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-11-26 17:23
Ursprungligen av desh:

I almänhet är bärbara datorer värdelösa spelmaskiner, oavsett om det är en Mac eller PC. I många fall tycker jag man skall överväga att ha en smidig liten laptop, och en spelkonsoll eller mer kraftfull stationär om man verkligen vill spela.

En macbook pro duger alldeles utmärkt att spela på.

Det är ganska få gamers som sitter med den absolut senaste hårdvaran hela tiden och då står sig just mbp grymt bra.

1
Bevaka tråden