Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Camera Raw -Aktuell version

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag läste en nyhet om nya versionen av Lightroom och där nämndes Adobe Camera Raw version 4.3. Jag har CS2 programmen och min ACR har version 3.7. Måste man ha CS3 för att få senare versioner? Någon som vet hur uppdateringarna brukar fungera? Nog måste väl jag få tillgång till nya kamerors raw-konverteringar även fast jag har CS2? Jag sneglar lite på Canons nya G9 respektive 40D, men vill inte köpa någon kamera innan jag vet att jag kan hantera rawfilerna.

Nu har jag tittat på Adobes hemsida:
"The Camera Raw 4.2 plug-in is not compatible with versions of Photoshop earlier than Photoshop CS3 ..... The latest versions of the Camera Raw plug-in available for previous Adobe software titles are listed below:

Mac: Photoshop CS2: Camera Raw 3.7 "

Innebär det att Camera Raw 3.7 aldrig kommer att få stöd för de nya kamerorna? Skandal i så fall tycker jag. Jag får väl kolla med Adobe.

Nu har jag forskat lite till och bland annat hittat en tråd på fotosidan om problemet med att äldre versioner av Photoshop/Camera Raw inte får stöd för nya kameror.

Lösningen om man inte vill uppgradera Photoshop eller byta raw-konverterare tycks vara att konvertera raw-filerna till DNG-filer med en gratis konverterare från Adobe. Kanske ingen dum idé, DNG ska ju vara mer framtidssäkert än kameraspecifika raw-filer, men säker kan man ju inte vara.

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=84317&perpage=15&highlight=dng&pagenumber=1

1
Bevaka tråden