Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder finns i library men visas inte

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2007-11-19 21:40

Hej. Har ett problem efter uppdatering till 08. Flera av mina bilder syns inte i iphoto men finns i iphoto library.(originals) Måste jag importera de igen från min backup el kan jag på något annat sätt få de att synas igen? Om jag importerar igen får jag då dubletter? - (vilket inte vore hela världen om det inte i framtiden ställer till problem)
Tacksam för svar.
/Anders

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-19 21:58

Ny funktion i iPhoto-08 är ju att man kan ange att en bild ska vara gömd (menyn Bilder, kringla-L) och sedan välja om gömda bilder ska visas eller ej (shift-kringla-H). Men det låter ju märkligt att några av bilderna blivit gömda på detta sätt bara pga en updatering.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-11-19 23:12

Ja, märkligt är det. kan det va någon prefs fil som spökar.???

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-11 23:41

Har samma problem. Kan inte avgöra alls vad som säger om fotot finns med efter uppdateringen eller inte. Nåt går fel när den gör om libraryt. Nån lösning?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-12 00:25

Nu svarar jag på min egna fråga och förhoppningsvis är det samma för er andra med. I ett utav mina fall som gjorde att jag upptäckte vart mina bilder tagit vägen, så hade jag ett event från en båtresa från sent 2007. I det eventet hade jag tagit med foton och filmer från en annan person som jag tyckte var bra. Den killen hade fel tid inställd på sin kamera tydligen och hela eventet med 100 bilder hamnade långt bak i 2006 där jag inte upptäckte dom.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-16 23:32
Ursprungligen av mrhedin:

Nu svarar jag på min egna fråga och förhoppningsvis är det samma för er andra med. I ett utav mina fall som gjorde att jag upptäckte vart mina bilder tagit vägen, så hade jag ett event från en båtresa från sent 2007. I det eventet hade jag tagit med foton och filmer från en annan person som jag tyckte var bra. Den killen hade fel tid inställd på sin kamera tydligen och hela eventet med 100 bilder hamnade långt bak i 2006 där jag inte upptäckte dom.

TACK!!!:)

1
Bevaka tråden