Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Youtube, Stocks, Maps och Weather slutade fungera i dag :(

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-15 08:37

Hej,

Är det bara mej, eller andra som har upplevt att Youtube, Stocks, Maps och Weather har slutat att fungera i dag? Min är en Upplåst IPSF FW 1.1.1 iPhone. Några andra med samma problem? Jag kan se at några stycken inne på hackint0sh har samma problem. Men är det andra som upplever samma problem?

- Rasmus

Jag har samma problem. Någon som hört att det bara är relaterat till egen aktiverade telefoner eller om det krånglar med de iPhones som är aktiverade på "riktigt"?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-15 09:05

Hittils har det bara rapporterats att egna aktiverade telefoner som det krånglar med. Typiskt

Min fungerar utan några som helst problem

Fungerar bra för mig, tror det bara är tillfälliga problem snarare än en åtgärd mot upplåsta telefoner.

Jepp, nu fungerar det igen Konstigt att det bara skulle vara tillfälligt fel för egen aktiverade telefoner dock.

Ursprungligen av johan_fbg:

Konstigt att det bara skulle vara tillfälligt fel för egen aktiverade telefoner dock.

Fast utifrån Viktor B:s länk så verkar det ju inte bara vara egenaktiverade telefoner.

Ursprungligen av Adrian B:

Fast utifrån Viktor B:s länk så verkar det ju inte bara vara egenaktiverade telefoner.

Aha, hade bara posten tidigt i tråden som källa, kunde inte klicka på länken (fick "database error").

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-15 16:43

Jag har haft problem med åtminstone weather appen de senaste dagarna. Det skumma är att det bara är tidigt på dagen (kollar alltid vädret när jag käkar frukost). Det verkar som att Yahoo kör någon uppdatering eller liknande just den tiden på dygnet. Ska testa igen imorgon bitti

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-19 22:40

min weather widget har också slutat fungera men inte för alla städer dock. Varit så i flera dagar nu

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-11-19 23:05

ja.. weather widget visar skumma temperaturer de senaste dagarna.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-11-19 23:58

Min weather är lite buggad, den visar tvärt om med Fahrenhiet och Celsius. Så man får köra den på Fahrenhiet om man vill ha Celsius. Lite kul men är ju inget större problem egentligen.

Min weather visar alla städer utom jerusalem, om det är så att jerusalem fungerar för er andra så är det ju tämligen märkligt. testa gärna!

den har varit nere för mig i flera dagar. bratislava, cebu, dubai mfl. fungerar toppen!

Även Malmö ha slutat att fungera sedan några dagar tillbaka.

Ursprungligen av heiko:

Även Malmö ha slutat att fungera sedan några dagar tillbaka.

Men Köpenhamn fungerar bra och enligt min Dashboard-widget är det alltid samma väder i CPH som i Malmö.

Ursprungligen av johan_fbg:

Men Köpenhamn fungerar bra och enligt min Dashboard-widget är det alltid samma väder i CPH som i Malmö.

Man vet aldrig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-20 20:26

Som Göteborgare får man numera nöja sig med Mölndals väder...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-20 23:20

d just malmö och göteborg som slutat funka för mig. Undrar varför just de två städerna?

Linköping och Örebro fungerar inte, däremot fungerar andra städer för mig.

Norrköping är dött med

någon som löst problemet eller är det globalt? / hos servern

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-06 17:02

Vill tillägga att Göteborg och Malmö har börjat fungera igen på min iPhone efter ett par veckor ur funktion.

Ursprungligen av Grandy:

Vill tillägga att Göteborg och Malmö har börjat fungera igen på min iPhone efter ett par veckor ur funktion.

Norrköping och resten av städerna i östergötland med!
Sweet...

1
Bevaka tråden