Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få bort genomskinliga menyer i Tiger

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte riktigt vad som orsakade detta, troligtvis något mysko tweak-program jag lekt med. Menyerna är något genomskinliga, vilket jag stör mig otroligt mycket på. Eller ska det vara på det här viset?

Har ni nån aning om vad som orsakat detta, och framför allt hur jag får bort eländet?

Det har varit standard så länge jag kan minnas, men det kanske går att hacka bort.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-19 21:17

Så ska det vara.

Inte i Tiger väl? Uppmärksammade det först efter att jag uppdaterat till 15.4.11...

Tror att det är som du säger att det dök upp vid den senaste uppdateringen, vet inte hur man får bort den dock. Antog att du menade 10.4.11 om du inte jobbar vid nån apple forskningsenhet

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-19 22:10

Min Tiger har sett ut sådär så länge jag kan minnas. Om det kom vid 10.4.2, 10.4.6 eller 10.4.10 har jag ingen aning om. Men transparans var det.

Här verkar det finnas något vet inte om det fungerar i Tiger: http://www.macosxhints.com/comment.php?mode=view&cid=93166&query=transparency

Har varit så i Tiger så länge jag kan minnas. Har för mig att det var så i tidigare versioner av OS X också, men där är jag mer osäker.

1
Bevaka tråden