Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långa inspelningar fungerar ej.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag försöker spela in föreläsningar i skolan med Garageband, men programmet avslutar inspelningen efter en lång stund.

Kan man välja att den skall spela in i evigheter tills hårddisken/minnet är slut tex?

Tack på förhand.
Mvh iOberg

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-19 20:49

Jag har inte använt GarageBand själv, men jag har hört podcastare som klagat på GarageBand som inte har någon bra felhantering. Om programmet krashar så förvinner visst allt som spelats in fram till krashen!

Leta gärna på sidor om podcasting. De som gör sånt behöver ju bra ljudprogram, vettja.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-19 21:43

Det finns betydligt enklare program att använda om du inte behöver redigera, mixa och spela instrument, etc, utan bara spela in ljud rakt upp och ner.
WireTap, Audiacity, Cacophony och QuickVoice till exempel.
Sök på MacUpdate eller Versiontracker.

Tack!
Skall kolla upp dem programmen.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-12-05 02:40

Kan vara så att den når gränsen för hur stora wavfiler kan bli, 4GB...? Spelar du in i 24 bitar och 44.1kHz når du taket efter inte alltför många timmar.

Man kan ju ställa in längden innan inspelningen ska stoppas. Det gör du genom att dra i den lila pluppen längst upp till höger i programet.

1
Bevaka tråden