Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office 2008 försenas

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Det har inget med 64-bit att göra då? Apple har ju tagit bort/försenat en del av 64-bitarsstödet i Leopard. Om MS var beroende av det så måste de göra om en massa saker.

Jag har svårt att se att det skulle spela någon större roll i sammanhanget.

Det fanns en blänkare om detta i Digital Arts som jag försöker hitta. En tes är att det kan ha med stödet för MS nya filfomat att göra. I office 2008 har de inte lyckats implementera det, och Mac-utvecklarna har skyllt på intelomställningingen, och har tänkt släppa den nya versionen utan stöd för nya filformat. Men kravet från MS centralt på att det (nya formatet) ska vara implementerat är nog stort. Poängen med MS-office är ju att ha kompatibilitet med filer från office for windows. Annars skulle jag aldrig köpt det, och det är också därför jag nöjt mig med v.X fast den är litet buggig.
2008 står nog ganska orörd på affärshyllan om det bara är en massa lullull utan kompatibilitet.
MR

Office 2004

2004 borde göras till native app. för Intel. Då blir man mer än nöjd...

Ursprungligen av CapsLock286:

2004 borde göras till native app. för Intel. Då blir man mer än nöjd...

Kommer inte att hända. Men om du har läst den här tråden, så har du kanske sett att Office 2008 kommer i januari, och den är "native".

Det var också tänkt att en ny Messenger skulle släppas med camstöd. Men den kommer först om ca 12 månader, då som Microsoft Live Messenger.

Ursprungligen av Christopher Anderton:

Det var också tänkt att en ny Messenger skulle släppas med camstöd. Men den kommer först om ca 12 månader, då som Microsoft Live Messenger.

Är det helt bekräftat av MS att det blir så?

Ursprungligen av Chaosstar:

Är det helt bekräftat av MS att det blir så?

Jepps. Tror det stod på Maccentral.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-11-17 19:12

En riktigt stor grej det där med videosupport, tycker jag.

Kan man använda MacBookens kamera i XP till exempel?

Det går i alla fall använda Mac Book Pros kamera i XP, så antagligen går det lika bra i MacBook

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-11-18 14:55
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Det går i alla fall använda Mac Book Pros kamera i XP, så antagligen går det lika bra i MacBook

Okej, tack.

Bevaka tråden