Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återskapa ical från backup

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-17 11:44

Jag har just installerat OS X 10.5, formatering och ny installation. Innan jag gjorde det använde jag Carbon Copy Cloner för att skapa en sparseimage av min hårddisk med 10.4 på. Dum som jag var exporterade jag inte iCal, men tänkte att alla filer finns ju kvar på min klon.

Men hur gör jag nu för att få in alla dessa kalendrar och aktiviteter i iCal igen? Försökte kopiera över alla filer som finns under Användare/min användare/Bibliotek/Caches/Metadata/iCal men inget hände? Några ideer?

  • Medlem
  • 2007-11-17 12:15

Har du testat att Arkiv/"Importera..."

I dinklon/Användare/användarnamn/Bibliotek/Application Support/iCal/Sources hittar du kalender-filerna. Antingen flyttar du hela ical-mappen till motsvarande ställe på nya systemet eller så öppnar du varje ics-fil var för sig. Det borde funka

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-17 12:49

Baron. När jag kör Arkiv/importera och pekar på en ics fil måste jag välja till vilken kalender aktiviteterna ska importeras. Jag vill ha tillbaka exakt som det såg ut. Det är lite svårt att gissa sig fram på filnamnen vilka aktiviteter som tillhörde vilken kalender.

mikoteknika. Testade att flytta hela ical mappen från klonen till nytt system men inget hände. Märkta också att ical-mpappen inte fanns under Application Support på det nya systemet, hur kommer det sig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-17 13:02

Jag verkar ha löst det genom att kolla i info.plist filerna för varje source-mapp och sedan skapa den kalendern iCal och importera till den.
Tack för hjälpen

1
Bevaka tråden