Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Remote Desktop Connection från M$

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Micrsooft släpper, lagom till Expot, något som de kallar RDC. Det verkar vara en slags timbuktu-kopia, eller VNC om man så vill. Man kan alltså kontrollera sina PC-burkar från en Mac.. Mer info komme rhär snart.

Mactopia

Ja jsut det ja ... hade nästan glömt

Är det nån som kör ARD här? Funkar det bra?

Hmm ... här hade Micke W gjort ett inlägg om Apple Remote Desktop som jag kommenterade ... men nu är Mickes inlägg borta

[ 17 Juli 2002, 14:06: Meddelandet ändrat av: Massebasse ]

Ja, jag sade bara ARD - Apple Remote Desktop, men vid närmare eftertanke och efter att ha läst ditt inlägg en gång till så tog jag bort det.
Man kan ju inte styra en PC med ARD.
Jag kör ARD på några maskiner. Har fungerat utmärkt till de små grejer jag gjort...

Det är en klient för M$ terminal server tjänst på windows200/xp servrar typ citrix mao kan du köra macar som dumma terminaler i win2k nätverk utan citrix du kan även strya xp klienter om du ställt in dem rätt

/Johanw

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2002-07-28 12:30

... och då inställer sig självklart frågan: har något jämfört RDC och ICA Client (Citrix)?

Själv kör jag ICA-klienten dagligen på min Linux-häck på jobbet, så det vore kul att ser vad detta kan hjälpa mig med att även plocka med Windows TS direkt i min Mac.

Jag administrerar våra servrar via Remote Desktop Connection (RDC) flera gånger om dagen - den klienten fungerar jättebra. Tyvärr så kan jag inte köra RDC i helskärm (kan vara jag som missat något) men i övrigt fungerar det tipp-topp.

Snabbt och snyggt.

Jag har faktiskt inte längre någon anledning att ha en bärbar PC längre (förut var jag tvungen att ha det för att kunna administrera servrarna via Terminal Services)

Tyvärr så kan jag inte köra RDC i helskärm (kan vara jag som missat något) men i övrigt fungerar det tipp-topp.

Sorry - det är jag som är helt blind. Klickade på rutan "options" och där fanns ju allting jag saknade. Sorry... *pinsamt*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-28 12:44
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olof Backing:
Själv kör jag ICA-klienten dagligen på min Linux-häck på jobbet, så det vore kul att ser vad detta kan hjälpa mig med att även plocka med Windows TS direkt i min Mac.

ICA-klienten finns även till Mac OS < 10, och i Preview Version till Mac OS X.

Well, ICA finns som Java-applikation och fungerar helt underbart under X:an. Den kan jag varmt rekommendera.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-28 14:41

Citrix Java funkar fint för mig oxo
allra trevligast att köra Citrix är det mha Mystery Machine 1.2.3 (gratis, http://www.the-fallen.net). MM stödjer krypterad kommunikation, hur säker är Microsft RDC egentligen (om man har möjlighet att köra bägge)?

1
Bevaka tråden