Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar MSNMessenger och Word i iPhone?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-10-06 01:04

Ni som har iphone eller vet. Vet ni om msn fungerar alltså typ web messenger eller liknande.

Sen så undrar jag en annan grej. Eftersom iphone klarar world dokument. Vet ni om man kan öppna ett dokument och kanske skriva klart texten och sedan spara eller liknande?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-06 02:57

Nej, som svar på båda frågorna.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-10-06 10:20
Ursprungligen av can:

Ni som har iphone eller vet. Vet ni om msn fungerar alltså typ web messenger eller liknande.

Sen så undrar jag en annan grej. Eftersom iphone klarar world dokument. Vet ni om man kan öppna ett dokument och kanske skriva klart texten och sedan spara eller liknande?

Förstår inte varför Konrad svara nej på båda frågorna för jag tycker inte det är hela sanningen.

MSN finns ju, heter Apollo IM. Jag har testat att logga in och jag får upp min kontaktlista. Sedan klarar iPhonen av att visa Word-dokument, som du säger, så länge dessa skickas via Mail. Tyvärr kan den dock inte redigera dokument än.

  • Medlem
  • 2007-10-06 20:49
Ursprungligen av NeoAP:

Förstår inte varför Konrad svara nej på båda frågorna för jag tycker inte det är hela sanningen.

MSN finns ju, heter Apollo IM. Jag har testat att logga in och jag får upp min kontaktlista. Sedan klarar iPhonen av att visa Word-dokument, som du säger, så länge dessa skickas via Mail. Tyvärr kan den dock inte redigera dokument än.

Men fungerar detta med iphone 1.1.1 då?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-10-06 22:07
Ursprungligen av can:

Men fungerar detta med iphone 1.1.1 då?

Troligtvis inte i o m att de inte lyckats knäcka 1.1.1 än.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2007-10-06 10:26

MSN funkar skitbra i iPhone. Precis som iChat och ICQ!

Konrad var nog på lyset när han svarade (inlägget från 02:57) O:-)

  • Medlem
  • 2007-10-06 12:23

Men hur gör man då?? öppnar man bara webmessenger eller? finns det något annat sätt som luren klarar av så man får upp kontaktlistan.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-10-06 13:40
Ursprungligen av can:

Men hur gör man då?? öppnar man bara webmessenger eller? finns det något annat sätt som luren klarar av så man får upp kontaktlistan.

Om du har aktiverat din telefon och installerat Installer.app samt är uppkopplad via wifi, så finns Apollo IM i installationslistan. Installera den, lägg till ditt MSN-konto och koppla upp så ska det fungera.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-06 12:26
Ursprungligen av akerstrom:

Konrad var nog på lyset när han svarade (inlägget från 02:57) O:-)

Inte alls, hade jobbat natt.
Vad jag menar är att det inte är inbyggt från början, utan man får installera tredjepartsprogram. Det är långt ifrån alla som fungerar som de borde.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-10-06 13:37
Ursprungligen av Konrad:

Vad jag menar är att det inte är inbyggt från början, utan man får installera tredjepartsprogram. Det är långt ifrån alla som fungerar som de borde.

Hehe, jo, sant men jag antog att man har en upplåst telefon om man bor i Sverige, så då finns det ju MSN.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-06 14:18
Ursprungligen av Konrad:

Inte alls, hade jobbat natt.
Vad jag menar är att det inte är inbyggt från början, utan man får installera tredjepartsprogram. Det är långt ifrån alla som fungerar som de borde.

MSN finns ju som webbapp anpassat för iPhone+Touch, så det du säger är inte helt sant!

http://www.beejive.com/iphone/

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-06 14:47
Ursprungligen av Adzam 1:

MSN finns ju som webbapp anpassat för iPhone+Touch, så det du säger är inte helt sant!

http://www.beejive.com/iphone/

Finns ja, som främmande program.
Det finns både fan och hans moster, om man vill ställa till det.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-06 12:28

Är det ingen som undrar om man kan köra Final Cut och Logic på den också?

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-10-06 14:27

Ett tips är http://www.meebo.com/ som är en Ajax-MSN som fungerar fint på iPhone genom Safari.
Fungerar på Touch bra också..

Tack för beejive tipset.. var snäppet bättre än Meebo

Senast redigerat 2007-10-06 15:06
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-06 15:43

Ja, och frågan var ju faktist om det finns "web messenger"...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-06 15:44

(Men rubriken var om det fanns MSNmessenger, alltså har både du och jag rätt? En tolkningsfråga om du så vill).

Så gött med människor som vägrar ha fel

  • Medlem
  • 2007-10-07 18:08
Ursprungligen av willstedt:

Så gött med människor som vägrar ha fel

Vad menar du?

Vilken är bäst då? Apollo eller Beejive? Vilket ska man våga sig på att installera?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-12 08:59
Ursprungligen av daniel1210:

Vilken är bäst då? Apollo eller Beejive? Vilket ska man våga sig på att installera?

Beejive behöver du inte installera, det är en webapplikation. Har endast testat just denna, och den funkar bra.

Vad är för- och nackdelar med Beejive vs. Apollo?

En polare installerade Apollo på sin 1.1.1 och den funkade hyffsat fint, såg dock att hans kontakter på listan som hade åäö eller liknande tecken fick skumma tecken i sitt namn. Men konversationerna verkade funka, även med åäö. Såg riktigt smutt ut...

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-11-14 09:34

ja apollo funkar finfint. Lite begränsat vad gäller inställningar (byta nick, status, osv) men det duger gott så länge..

Ursprungligen av yaz:

ja apollo funkar finfint. Lite begränsat vad gäller inställningar (byta nick, status, osv) men det duger gott så länge..

Vilket nick använder den sig av då?
Det man senast använde i MSN-messenger?

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2007-11-18 21:28

testat båda jive och apolle, jive ser ju klart bäst ut och finns mycke mer inställngar vet inte om det finns nån nackdel med att det är webapp!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-20 16:05

Testade just Jive och det fungerade utmarkt. Riktigt trevlig liten web-app bade utseendemessigt och funktionellt. Flot pa hyffsat med Edge ocksa vilket e bra da vi inte har ngn fri Wi-Fi pa jobbet

Maste se om jag kan hitta ngt Cloud natvark nara jobbet pa ngt fik

Jag tycker att jivetalk fungerar klart bäst, nackdelen är väl att det blir en konstant dataström men jag tycker att Apollo IM är lite buggigt.. sen jag installerat det på min lur så har den uppfört sig konstigt, och det vill man ju inte.

På tal om IM... Nån som testat IM+for Skype? jag har testat det från min MacBook men inte på luren. Var tydligen tvungen att "subscribe"..:tveksam: kan ju vara värt att göra det om det nu fungerar bra.

fan jivebee grejen funkar ju klockers! tack för tipset

  • Medlem
  • 2008-01-16 19:44

Nu när man ska kunna ladda ner program till luren då? Tror ni msn messenger kommer med en version till iphone och ipod touch?

Bevaka tråden