Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.Mac FAQ på nätet

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här kan man läsa om .Mac

.Mac FAQ

Bland annat kan man läsa om ett backupprogram från Apple. Låter intressant.

Coolt. Apple kommer alltså släppa ett backup-program idag.
Fräckt.

Jaha, då hade alltså Think Secret helt rätt, igen.

Intressant med antivirus-grejen!

Antar att dom som valt att ha sin @mac.com-adress som huvudadress kommer att bli sura. 60 dagar finns det kvar, sen kommer allt att försvinna, om man inte vill betala ung 1000 kr/år.

Q: What happens to my data if I choose not to join .Mac

Following the 60-day trial period, any home pages, Backup or other files stored in iDisk and messages left on the email server will be removed.

500 blir det ungefär. Har man redan ett iTools-konto så är det halverat pris.
Jag tror jag kommer prova på det. Verkar fräckt. 500 spänn kan ett år vara värt. Efter det året så får man väl se.
100 Mb i hemsidesutrymme är ju inte så pjåkigt.

Jo, men det är bara första året, sen är det 1000 kr/år.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-07-17 13:48

Kabang...mitt i foten!

Klantigt av Apple, borde behålla en enklare gratistjänst med mailen bland annat, många kommer att bli skitsura för det, använder man bara mailen så känns 1000:-/år ganksa dyrt.

Själv kommer jag nog att lösa första året, 500 pix för mail och iDisken är väl OK, men 1000 pix, glöm det!, back-upen på iDisk räcker ändå inte (jag skulle behöva runt 600meg för mina dokument)

[ 17 Juli 2002, 13:58: Meddelandet ändrat av: iBjorn ]

Jag testar det nog ett år och sedan säljer jag min .mac-emailadress till högstbjudande

  • Oregistrerad
  • 2002-07-17 13:54

Suck...

Ibland suger det att gilla Apple. Har precis fasat in huvuddelen av min privata e-post till min mac.com-adress, eftersom det varit bra tillförlitlighet och isp-oberoende. Men femhundra bagis och senare tusen är det knappast värt. Jag föredrar dessutom POP framför IMAP, eftersom jag ändå har min dator med mig när jag är ute och reser. 100 MB serverutrymme är inget jag behöver, virus kollar jag helst själv på min lokala maskin och det är väl inte så många mer än Steve Jobs som verkligen använder Homepage-mallar och så.

MWNY börjar dåligt, om man frågar mig.

1
Bevaka tråden