Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ställa in skärpan på skärmen på iMac?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iMac 2.16 GHz Core 2 Duo med 20" skärm.

Jag har ställt in upplösningen på 1024*768 för att kunna se mina mjukvaru synth program ordentligt=väldigt små knappar och rattar samt liten text.

Bilden är väldigt suddig och det går verkligen inte att få till bilden.

Man kan ju fråga sig varför det går att ställa olika upplösning om det inte fungerar bra?

Finns det något bra program man kan ladda ner för att ställa in skärpan eller är det bara att finna sig i skiten?

Är det någon som vet något om detta uppskattas svar!

Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-08 21:07

Det är för att det är en LCD display, den är gjord för en upplösning endast, alla andra ser ut som skit som du själv just upptäckt.

OS X kan skala program även om det kan se lite underligt ut, hur du gör kan du hitta i denna tråden http://www.99.se/macnyheter/106476-mac-os-x-10-5-leopard-blir-upploesningsoberoende.html

Detta är något som alla LCD displayer dras med, på grund av hur de funkar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-08 22:35

Olika upplösningar går nog att välja främst för att det ska fungera när man kör något program som kräver lägre upplösning (vissa spel och liknande kanske) och när man ska koppla in externa skärmar, TV-apparater, projektorer, etc, som har andra upplösningar.
Det skulle helt enkelt vara dumt att ta bort den inställningsmöjligheten, av många olika skäl.

Det är iaf definitivt inte tänkt att man ska jobba i för låg upplösning på den inbyggda skärmen.

  • Medlem
  • 2007-11-08 22:42
Ursprungligen av Bullen:

Jag har ställt in upplösningen på 1024*768 för att kunna se mina mjukvaru synth program ordentligt=väldigt små knappar och rattar samt liten text.

Ställ in skärmen som den är tänkt att användas och testa att zooma in där du behöver med ctrl+scroll. Då kan du snabbt och lätt se "bättre" högst tillfälligt.
Det finns olika sätt att ställa in beteendet om du tycker att det fladdrar för mycket.

1
Bevaka tråden