Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oscarsgalan

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har varit en del spekulationer om vad Apple ska använda sina 30 sekunders reklamplats till som ska sändas under Oscarsgalan. Jag tror att dom kommer att åka snålskuts på det faktum att dom sedan i februari köpte (äger) företaget "Nothing Real", mer om detta finns HÄR i en artikel från tidningen FORBES. Ett par rader som teaser:

In late February Apple floored the burgeoning digital filmmaking industry when it quietly bought a company called Nothing Real, which makes the digital special-effects software used in the past four Oscar winners in the "Visual Effects" category: Gladiator, The Matrix, What Dreams May Come and Titanic. The Nothing Real program Shake also helped craft the look of this year´s "Best Picture" Oscar nominees Lord of the Rings: The Fellowship of the Rings and Moulin Rouge, as well as the 2001 "Visual Effects" nominees Pearl Harbor and A.I. Artificial Intelligence.

Dom kan mycket väl börja sälja denna applikation till ett tilltalande pris, allt för att kunna sälja fler datorer. Det dom saknar är annars en applikation liknande Protools för att ta hand om den profesionella ljudbearbetningssektorn. Detta är nog nödvändigt om dom ska ta upp kampen mot Digidesign & Avid på Pro-marknaden.

[ 21 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]

[ 21 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]

  • Medlem
  • 2002-03-26 14:37

Nå, vad blev det?

Citat:

Skapades ursprungligen av: Enar:
Nå, vad blev det?

Inte en aning - jag bor inte i USA... vet du ?

"It wasn´t all bad, though, at least from an Apple fan´s perspective; as promised, Apple managed to squeeze thirty seconds´ worth of commercial time into that three-whoops-I-mean-four-and-a-half-hour time slot, though it was just the same "Window" ad we all know and love."

från http://www.appleturns.com/

Den reklamen är för övrigt en av de allra bästa dom gjort.
Ingen av mina icke-frälsta kompisar har tidigare nämnt något om någon Apple-reklam, men om denna har många pratat om.
Jag skrattade som aldrig förr då jag såg den för första gången...och andra..och. Ähh.

Därom kan man ha olika uppfattningar - det är långt mellan Superbowl 1984 och denna sötta lilla familjevädjande rulle. Finns det någon site som sparat alla deras reklamfilmer så att man kan jämföra månne? Själv så sätter jag fortfarande Superbowl 1984 som klar vinnare följt av den iMac rulle om hur man kopplar upp sig på nätet som lika klar tvåa. Det som möjligen gör den senaste rullen till en hit är att vanliga människor ligger i tiden.

Apples reklam, under Super Bowl, var en av de mest uppskattade tydligen. Läste det på någon sajt.

Olle: Jag menar att den är den allra bästa av de som kommit i "modern" tid, den tid jag hållit på med Apple alltså

1984 är en klassisk reklamsnutt som för alltid kommer vara en klassiker.

1
Bevaka tråden