Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbla JamPack kataloger i Logic 8

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-10-31 15:15

Hej...

Min nästa fundering är varför jag fått *dubbla* uppsättningar jampacks i Logic? Inget stort problem så sett...men rätt irriterande ändå. Hade Garageband installerat (utan jampacks) innan jag installerade Logic 8 (tillsammans med alla Jampacks - men utan Garageband, såklart).

Nu har jag dubbelt som ni kan se på bilden:
http://web.comhem.se/spacedebree/dubbelt.jpg

Vafför gör di på dette viset? *klurar*

Tipz? Tror knappast jag har dubbla uppsättningar ljud, men det har ju blivit nåt vajs med visningen av katalogerna kan tänkas... =P

/Fredrik

  • Medlem
  • 2007-11-01 20:29

Hmm...har inte lyckats att lösa detta själv. Ligger det nåt alias någonstans som blivit dubbelt tro?

/Fredrik

Har stött på samma problem och löst det hela tillfälligt genom att ta bort den Garageband-mapp som ligger i Användarmapp - Library - Application Support. Obs! Alltså inte Garageband-mappen i hela datorns Library.

Dock så dyker denna mapp upp igen så fort jag startar Garageband och så blir det dubbelt i Logic igen... så perfekt är det ju inte så länge man kör både Logic och Garageband....
Måste vara bugg i Logic.

  • Medlem
  • 2007-11-08 12:42

Någon som hört något om en förstauppdatering som är logic-unik (inte för alla pro-apps)?

/Fredrik

1
Bevaka tråden