Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad Jobs pratar om: iPod, Bluetooth, Cinema Display

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bild från keynoten:

Jag borde ha förstått det, det är bara jag som sitter upp just nu...

Nåja, det verkar vara saker pågång, just nu snackar han om iMac och TV verkar det som, om man försöker tyda japanska sidor, svårt att veta vad man ska tro.

Dammit, ingen ny PB alltså?

Hmm, undrar om det är detta:

http://www.apple.co.jp/digitalhub/captytv/index.html

Verkar kunna spela in tv-program på hårddisken!

If CaptyTV of Mac which can perform USB connection, and PIKUSERA is combined, the capture of a TV program or VHS video will become possible. Good night, videotape-recording reservation can be easily performed given the opportunity of a pre- mail check from the program table of the Internet. Moreover, since it has the standard video input terminal, the image which was being photographed and accumulated in videotape can be resaved as a digital video. Does your digital life become still more pleasant now? "

Citat:

Skapades ursprungligen av: Martin Kallisti:
Dammit, ingen ny PB alltså?

Wow, nån till som är vaken! Näe, det verkar inte så, det är inte så konstigt i mina ögon, enligt Apple skulle dom inte uppdatera några datorer, vilket dom inte heller verkar göra. Däremot en massa annat mums!

Hmm, vissa verkar nu tro att det där bara var nåt för Japan och inte resten av världen. Snacket om TV förut syftade nog på att Jobs visade en tv-reklamfilm för nya iMacen.

Tur att inte fler är vakna, så förvirrar jag inte så många...

Nu verkar det i alla fall som om det kom en bra och en dålig nyhet: bra nyhet är att dom sålt 125.000 tusen nya iMacar. Dåliga nyheten är att den *stiger* i pris!

Högre skärmpris och minnespriser har lett till att dom höjer priser på alla tre modellerna av den nya iMacen med 100, 150 resp. 200 dollar. Gissa om detta kommer att få folk att bli arga här på 99mac...

Bluetooth:

Apple släpper programvara för Bluetooth som finns att ladda ner i betaversion idag. Dom säljer även en enhet för att ansluta till USB-porten för 49 dollar. Jobs visade hur man synkar en iMac med en Sony Clie (Palm-klon).

iPod:
10 gig. Adressbok. Personligt tryckta baksidor eller nåt liknande.

  • Medlem
  • 2002-03-21 03:14

Aaarg var är livestreamen?????

Jag är livestreamen juh!

Nä, men jag har suttit och tittat på sidor som Apple Insider Forum, MacMinute.com, MacWorld.com plus nån obskyr japansk sida via automatisk översättning på nätet...

iPoden kostar iaf 499 dollar. Det hela är slut nu, så snart släpper väl Apple riktigt info om allting.

Just det ja, en ny högupplöst Cinema Display på 23 tum fanns också med.

  • Medlem
  • 2002-03-21 03:30

Apple har uppdaterat apple.com

Jepp, och jag har försökt sammanfatta mig här:

http://99mac.com/cgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=1&t=001081

1
Bevaka tråden