Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kommer man till "Forum"?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ganska otroligt att behöva skriva detta men jag sitter oftast när jag är inne på 99mac o spiller tid med att leta förtvivlat efter sidan med forum-översikten. Nu tror jag att jag kommit på det: Man går till "Startsida" och därifrån till "Forum", rätt? Man kan inte - som man skulle tro - gå till översiktssidan från knappen "Forum" på den gröna knapp-listen.
Är det någon annan som tycker detta är lika intransparent som jag?

Den grå navigationen högst upp är det som gäller för att komma till respektive forums startsida. Den nödlösningen borde tas bort och integreras med huvudmenyn.

  • Medlem
  • 2007-11-05 08:45

Medhåll (fast för musik då). Normalt använder jag 'nya inlägg' men så fort man skall tillbaka till själva forumlistan så börjar man leta runt. Forumknappen borde åtminstone ha 'forumöversikt' i undermenyn.

vad skönt en till trodde jag var dumihuvudet som inte hittade den

  • Oregistrerad
  • 2007-11-05 11:02

Skrev ett liknande inlägg här: http://www.99.se/feedback/227957-forum-menyalternativet.html som ingen brydde sig om. Kul att fler än jag resonerar så.

Ja, forum-knappen borde verkligen leda till en översikt av samtliga forum!

  • Medlem
  • 2007-11-07 16:29

Hear hear! Jag har också suttit som ett fån och letat....alldeles nyss senast faktiskt!

Jag brukar klicka på loggan. Annars använder jag mest dagens inlägg.

Men visst, en mer direkt lösning kanske vore bättre.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-11-15 10:44

Möts av samma trubbel. När jag läst i en tråd och vill gå tillbaka till forumöversikten (för 99musik) så kunde jag, innan uppdateringen av sidan, klicka mig bakåt till den via strippen där det kan stå t.ex: "99.se » 99musik » Allmänt om musik » Dagens fynd". Om jag då klickade på 99musik kom jag till forumöversikten. Numera kommer jag dock till någon annan form av forumöversikt som inte är särskilt översiktlig.

Jag klickar också på Startsida för att komma till den vanliga forumöversikten. Det kan tyckas petigt, men jag vill kunna ta mig tillbaka genom att klicka på 99musik i den där strippen.

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2007-11-16 01:41

väldigt bökig navigering på denna sidan.. väldigt..

1
Bevaka tråden