Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte installera Photoshop CS3

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag två extremt klantiga saker häromdan. Jag ville ta bort några av programmen från CS3 som jag inte använde, men behålla Photoshop. Jag tänkte inte på Adobes uninstaller, utan raderade helt enkelt filerna i Finder. Misstag nummer 1.
Dessutom lyckades jag på något vänster dessutom radera Photoshop, det enda program jag verkligen behövde. Misstag nummer 2. Oförlåtligt klantigt - jag vet - men jag får väl skylla på att klockan var över 3 och jag var trött i huvet.

Hur som helst, nu när jag försöker installera Photoshop på nytt så fungerar det inte. Det går inte att installera Photoshop för det kolliderar med en redan existerande version av Photoshop. Systemet tror alltså att PS fortfarande är installerat på datorn trots att jag raderat alla filer jag hittat i spotlight som kan ha någon anslutning till PS. Inte heller kan jag nu använda Adobes uninstaller för att avinstallera PS, då jag inte kan lokalisera det.

Finns det något sätt att lösa detta på? Kan man tvinga installationen, trots att den tror att Photoshop redan finns?

Tacksam för hjälp!
O

Hej!

Här är ett tips att köra först:
http://www.adobe.com/support/contact/cs3clean.html

Ursprungligen av kamikaze:

Hej!

Här är ett tips att köra först:
http://www.adobe.com/support/contact/cs3clean.html

Scriptet gjorde susen. Tack!

Går det att avinstallera hela CS3 och sen börja om? Eller stannar den på PS?

Ursäkta lite off-topic, men jag blir så nyfiken...

Varför köper man hela CS3-paketet, om man bara vill ha Photoshop?
Det är rätt många tusenlappar som man kastar i sjön...

Men du har kanske köpt någon billig student-licens, och då spelar priset kanske inte så stor roll...

great

  • Medlem
  • Essunga
  • 2009-03-17 23:12

Lyfter tråden. Jag har kört det där scriptet men installationen avbryts ändå efter ett att man klickat på setup. Det står: Initializing adobe setup. Därefter får jag upp ett felmeddelande "Setup has encountered an error and cannot continue. Contact Adobe Customer Support for assistance"

Körde en trial av CS3 innan som gick ut. Köpte PS nu på senare dar, gjorde en korrekt avinstallation med hjälp av trialsetupen och försökte installera utan resultat.

Någon som kan hjälpa?

1
Bevaka tråden