Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rengöra tangentbord

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter intensivt användande av min PB är nu tangenterna en aning smutsiga. Har någon tips på rengöring? Tops + spray eller vad ska jag köra utan att stoppa den i tvättmaskinen?

mvh
pål

Jag anar att man enklast rengör tangentbordet på sama sätt som skärmen. Dvs torka först med lätt fuktig microfiberduk. Och sen med en torr. Finns på ICA för en tjuga.

Ja, själv kör jag med bomullsrondeller lätt fuktade med isopropylalkohol (Apoteket, 46:-). Funkar bra för mig iallafall, mikrofiber är annars det hetaste tipset om man känner sig osäker på alkoholens inverkan.

Isopropylalkohol ?

Ursprungligen av Snabeldrake:

Ja, själv kör jag med bomullsrondeller lätt fuktade med isopropylalkohol (Apoteket, 46:-). Funkar bra för mig iallafall, mikrofiber är annars det hetaste tipset om man känner sig osäker på alkoholens inverkan.

Är det detsamma som Isopropanol-A ?

Bra att rengöra t ex tonhuvuden med....
Rensa gamla spelkassetter (nintendo) etc. etc.

Ingen som helst aning faktiskt, men jag tror det? Namnet är ju väldigt likt?

Okej, gammal tråd men jag frågar ändå.

Hur starka grejjer kan man rengöra med utan att bokstäverna på tangentbordknapparna försvinner?

Egentligen ingenting starkt alls (om man ska följa manualen). Helst inget starkare än destillerat vatten.. Medicinskt ren bensin och aceton är fullkomligt olämpligt - men det inser du nog själv?

1
Bevaka tråden