Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad händer med www.jinity.com ?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min fru har en egen sajt (www.hwitarum.se) som soreterar under www.jinity.se.
Det är himla trevligt med personliga sidor, forum, bildalbum etc - ett helt litet miniuniversum som kretsar kring heminredning.

Det verkar i dagsläget som om Jinity har svåra problem med kapacitet på sina servrar.
Det är mera regel än undantag att det hela går som i sirap. Idag tog det mellan 19:13 och 19.17 (4 minuter) att bara logga in! Trots upprepade brev till deras kontakt-adress så får man inte svar på sina frågor kring detta.

Sånt här gör mig förbannad. Vill de som står bakom siten inte leverera utan bara ha våra surt skattade pengar varje kvartal så finns det säkert andra som kan bättre.

Jag försöker nu hjälpa frun att skaffa ngt annat ställe på nätet där hon kan ha sin community.

Så.. .ngn som har ngn idé? erfarenheter kring det här?

EDIT; Det är jinity.SE och inte .COM som jag söp till det i överskriften.

Senast redigerat 2007-11-05 21:36

Jag upplever ingen seghet just nu med jinity.se (provade en demo-site bland annat och loggade in på den), det är normalt på internet att det kan ta lite tid ibland, men många och långvariga problem är något annat. Första steget är att berätta att det är problem och ge lite vettiga uppgifter så de kan söka rätt på felet.

Det kan också vara så att du väntade för länge där på din inloggning, ibland får man i analogi med telefonsamtal, lägga på luren och prova igen, alltså först trycka på stopp och sedan reload efter någon minut. Om inte det hjälper, avsluta webbläsaren, starta den på nytt och prova att logga in igen.

Andra ställen där man har liknande upplägg (komplett communitymotor med tjänster) känner jag inte till, men om man vill lägga en massa tid på det så går hela paketet som finns på Jinity i form av tjänster och funktioner att åstadkomma med Open Source-produkter, alltså gratis att ladda hem och installera på valfritt webbhotell (som har PHP med Safe Mode Off och MySQL) och sådana finns det massor av.

Ursprungligen av Taz_1999:

Jag upplever ingen seghet just nu med jinity.se (provade en demo-site bland annat och loggade in på den), det är normalt på internet att det kan ta lite tid ibland, men många och långvariga problem är något annat. Första steget är att berätta att det är problem och ge lite vettiga uppgifter så de kan söka rätt på felet.

Det kan också vara så att du väntade för länge där på din inloggning, ibland får man i analogi med telefonsamtal, lägga på luren och prova igen, alltså först trycka på stopp och sedan reload efter någon minut. Om inte det hjälper, avsluta webbläsaren, starta den på nytt och prova att logga in igen.

Andra ställen där man har liknande upplägg (komplett communitymotor med tjänster) känner jag inte till, men om man vill lägga en massa tid på det så går hela paketet som finns på Jinity i form av tjänster och funktioner att åstadkomma med Open Source-produkter, alltså gratis att ladda hem och installera på valfritt webbhotell (som har PHP med Safe Mode Off och MySQL) och sådana finns det massor av.

Vet var skillnaden ligger mellan lite starta-om-firefox och när det är seriösa problem i andra änden. Felet sitter inte i den här änden. Flera medlemmar upplever samma sak.

Att ratta det hela själv med en bunte opensource-grejer på ett webhotell tror jag inte att min fru är intresserad av, hon är användare - inte tekniker.

Frugan har droppat ett par hiskeligt stora trådar i ett par forum, just nu verkar allt gå rappt. Peppar peppar....

MEN. Jinity verkar ha förbannat svårt svara på mail, helt omöjliga att ringa och bär sig väldigt nonchalant åt. Man VILL inte vara kund där...

http://www.ning.com/ kanske kan vara något?

1
Bevaka tråden