Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Format på USB-disk?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Enköping
  • 2007-11-02 09:02

Nybörjarfråga från en "switcher": Jag har nyss köpt en iMac och har nu uppgraderat till Leopard. Häromdagen köpte jag en Free Agent 250GB USB-disk och när jag ansluter den till min iMac kommer den upp på skrivbordet och jag kan se den i Finder. MEN enligt handboken ska ju en dialog komma upp där jag får välja om den ska vara backup-disk i TimeMachine. Så sker inte och jag kan inte heller välja in FreeAgent i TimeMachine, dvs den syns inte i TimeMachine . Nu undrar jag om jag måste formatera FreeAgent till ett format som Mac förstår, eller?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-02 09:12
Ursprungligen av Janoz:

Nu undrar jag om jag måste formatera FreeAgent till ett format som Mac förstår, eller?

Den måste vara formaterad som HFS+

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-02 10:33
Ursprungligen av Janoz:

Nu undrar jag om jag måste formatera FreeAgent till ett format som Mac förstår, eller?

Precis som Creops svara, så måste den formateras om med HFS+ och detta kan du göra via Skivverktyget. Jag minns inte vad man väljer i Skivverktyget. Sitter inte vid min Mac i skrivande stund, så att jag kan kolla, tyvärr. Hoppas någon annan kan förklara mer utförligt. Hur man formaterar, finner du säkert om du söker på forumet.

  • Medlem
  • Enköping
  • 2007-11-02 15:37
Ursprungligen av Reisan:

Precis som Creops svara, så måste den formateras om med HFS+ och detta kan du göra via Skivverktyget. Jag minns inte vad man väljer i Skivverktyget. Sitter inte vid min Mac i skrivande stund, så att jag kan kolla, tyvärr. Hoppas någon annan kan förklara mer utförligt. Hur man formaterar, finner du säkert om du söker på forumet.

Tack för all hjälp! Jag har nu formaterat disken och det fungerar nu som det ska

1
Bevaka tråden