Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Alla mina lösenord försvann med Leopard.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att jag installerade Leopard 10.5 så försvann alla mina lösenord i Nyckelhanteraren. Hur f-n gör jag nu? Är det bara att bita i det sura äpplet, eller är det någon som har något tips?

Dessutom måste jag slå in lösenordet i varje gång jag startar Mail. Detta även fast jag kryssar i rutan att programmet ska komma ihåg lösenordet. Tips även hur jag löser det mottas med tacksamhet.

Senast redigerat 2007-10-29 19:23
  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-29 13:51

Om du installerat allt på nytt så blir det så.
Då är ju allt gammalt borta.

Nej, så har jag inte installerat. Alla mina mejl, användarnamn, bokmärken etc. finns kvar.

Det har kommit en programuppdatering som skall lösa detta. Ladda ner den och se efter!

  • Oregistrerad
  • 2007-10-29 19:22

Har installerat uppdateringen, men det har inte hjälpt.

Har samma problem, det dök upp igår när jag skulle använda EyeTv fö första gången sen jag uppdaterade till Leopard.
Nu kan jag inte ändra ngra inställningar eller avinstallera program.

Systemet ber mig om Administratörs namn och lösen, när jag skriver in de får jag meddelande om att namn / lösen är fel.

Har bytat lösen till Nyckelhanteraren samt till mitt Administratörs konto men får fortfarande meddelandet att det är fel..

Hur löste du problemet Ian?

Hjälp!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-19 19:28

Jag kopierade ~/Library/Keychains/login.keychain från min backup till leopardinstallationen och startade om - alla lösen intakta. Nåt att testa?

Försökte använda Time Machine men det gjorde ingen skillnad, installerade tom Leopard men behöll inställningar och dokument. Reparerade nycklarna med Keychain access.
Inget fungerade
Hittade till slut det här:http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306876

Funkade för mig.

1
Bevaka tråden