Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plugins möjligt för Leopard FrontRow

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Några liksom jag tänkte nog tanken att om Leopard får AppleTV FrontRow så borde väll de plugin även fungera för Leopard FrontRow 2.0 ... svaret är både ja och nej .

Många hackare jag pratat med bla mannen som knäckte AppleTV GUI och gjorde det möjligt att skapa tredje part plugin sa till mig att han trodde INTE att Apple skulle göra samma sak i Leopard ... men det verkar som jag van det vadet ...

Tar man en titt på FrontRow i Program mappen så verkar det vara en "sluten" Application utan någon Plugin folder i "Content" ..

men denna Application "FrontRow" som finns i Program mappen är bara en Launcher för AppleTV interfacet som återfinns i /System/Biblotek/CoreServices/FrontRow.app

och där hittar vi även plugin som :
DVD.frapplicance, TV.frappliance osv ...

dessa plugin verkar dock innehålla en ny typ av FrameWork och WhiteList ... MEN detta betyder att 3:e parts plugin för FrontRow i Leopard är fultl möjligt

Gott!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-07 13:17

Någon som sett något att stoppa i Plugin mappen? Skulle vara gött med Youtube

Testade att slänga in ett par AppleTv plugin men det funkade inte.

Ursprungligen av azon:

Någon som sett något att stoppa i Plugin mappen? Skulle vara gött med Youtube

Testade att slänga in ett par AppleTv plugin men det funkade inte.

Borde man inte kunna plocka AppleTVs Youtube-plug och stoppa in den i datorn då?
vad tror ni?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-11-12 23:39

Någon som har några tips/läst något mer om plugins? Det hade varit kul med tex Youtube pluginet.

1
Bevaka tråden