Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine kan inte backa till .mac. Alternativ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-10-27 13:52

Upptäckte att man inte kan använda time machine med .dot, mac.se så är det någon som har ett usb-minne med kapacitet å kollat om det funkar med time machine för isåfall köper jag ett usb å inte en extern hd kan nån bekräfta om usb minne i time?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-27 14:03

Jag kan välja USB minnen i TimeMachine, men tänk på att TimeMachine kräver _mycket_ hdutrymme. För min backup krävs 69 GB, om du vet ett USB minne som är så stort får du gärna hojta till

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-10-27 19:53

Man måste ha en extern HD då det går åt ca 64gb så jag rekomenderar 520gb eller mer

Hur mycket lagringsutrymme som krävs är ju helt upp till hur mycket ni har att ta säkerhetskopior på. Välj ett lagringsalternativ som har lagom utrymme, om det sedan är 10 GB eller 1000 GB beror på situationen. Grundprincipen är att man ska ha minst lika mycket lagringsutrymme för säkerhetskopior som det man vill ha säkerhetskopierat.

Sedan finns det inget krav på att den ska vara extern. Interna hårddiskar fungerar också alldeles utmärkt.

.. så länge man inte får för sig att ansluta Time Machine till samma hårddisk som startvolymen. Jag förutsätter emellertid att Apple gjort detta idiotsäkert!

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-10-27 23:30
Ursprungligen av Snabeldrake:

.. så länge man inte får för sig att ansluta Time Machine till samma hårddisk som startvolymen. Jag förutsätter emellertid att Apple gjort detta idiotsäkert!

Jepp, startvolymen dyker inte upp i Time Machine.. däremot gör de andra interna diskarna detta.

1
Bevaka tråden