Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken MacBook Pro är lämplig för webbdesign?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-10-26 12:58

Har precis fått en anställning åt en större webbyrå som invecklare. Ska kommande dagar bestämma spec för en bärbar mac till jobbet.

Kommer att syssla med allt från dreamweaver till adobe cs suite etc..

Var är lämpligspec, och vilken maskin mb mot mbp? skärm blank eller vanlig?

Minne? räcker 2gb?

Invecklare?

Jag uppdaterade från 2 GB till 4 GB minne i min MacBook Pro och det var en tydlig förbättring när man har många program igång. Så det kan vara värt att tänka på. MacBook idag kan max ta 3 GB har jag för mig, men det är nog värt att maxa den också. Men köp inte minnet från Apple, det är mycket billigare att ta det separat.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-10-26 21:08

Invecklare = 50% frontend design / 50% utveckling. Där design inte är grafik, layout etc utan design som process, och utveckling är xhtml, xslt, css2, xhtml osv. Från kund till process. Utvecklare är tyngre programmering, backend-programmering, java etc. I Sverige är invecklare motsvarighet till "interaktions-designer".

Hmm, vad är att föredra skärmmässigt, blank eller vanlig?

Ah, då lärde jag mig något nytt. Trodde det var någon som satt och gjorde saker extra invecklade. Jag har hört att många sådana jobbar djupt inom den statliga och kommunala byråkratin...

Angående skärmen så blev det väldigt mycket sagt om detta i somras när senaste modellen lanserades, så jag skulle rekommendera en titt tillbaka i den här tråden, där är det mesta redan sagt:

Glänsande eller inte när man ska köpa ny MBP?

1
Bevaka tråden