Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTouch från andra ställen än Applestore

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-10 21:12

Hejhej tänkte kolla ifall det är ngn som har köpt/kommer att köpa/överväger att köpa sin iPod Touch från något annat ställe än Apple Store.

Självklart skulle man kunna ta Humac etc so mexempel men jag tänkte mer blocket tradera ebay etc

Vore kul att höra tankar och funderinger men även erfarenheter...
Jag är själv högste budgivare på en iPod touch på ebay.
Köpte även mitt nintendo wii från ebay...

Får inte samma "säkra" känsla hos budgivnings sidor som hos en apple butik tycker jag! men det har ju lite med hur man är som person, om och man vågar!

Jag beställde precis från intropris.se dem har 16Gb inne. skulle ta ca 2-5 arb dagar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-11 09:19

jag köpte min första iPod via tradera. big mistake. den var repig, batteriet sög och hårddisken krashade efter bara några veckor. säljaren brydde sig inte så mycket om det.

aldrig igen.

ska du köpa en ipod billigare än vad den kostar i en butik/apple store i sverige så rekomenderar jag dig att köpa den / be nån polare köpa den åt dig i en apple-butik i usa eller japan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-11 10:45

@m1kke köpte du en begagnad via tradera?
BNIB FTW!

Kan ju tillägga att mitt wii var alldeles utmärkt och kom från tyskland och att mina extra kontroller kom från japan och också var exakt som de skulle.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-11 10:51
Ursprungligen av jezpas:

@m1kke köpte du en begagnad via tradera?
BNIB FTW!

Enligt säljaren var den ny och oanvänd. Killen som sålde den skulle enligt utsago jobba som pilot och på sina flygningar till USA köpa nya iPods för att ta med hem o sälja. Vilket bara var BS.
Visserligen kom jag grymt billigt undan då jag vill minnas att jag bara betalade 1200:- för en 20 GB 3gen iPod.

Tyvärr är jag inte så bevandrar i internet-termer. Du får gärna förklara vad "BNIB FTW" betyder.

MediaMarkt i Göteborg har öppnat en liten Applehörna i sin butik.

  • Oregistrerad
  • 2007-10-11 15:44
Ursprungligen av daniels:

MediaMarkt i Göteborg har öppnat en liten Applehörna i sin butik.

Menar du att Media Markt i göteborg har den inne??

/Niklas

  • Medlem
  • 2007-10-11 17:08

Köpte en på Macoteket i dag. Sweeeet!

  • Medlem
  • 2007-10-11 17:19

Jag var bara tvungen att skriva ett inlägg med själva tochen oxå...

Ursprungligen av imported_Nicke:

Menar du att Media Markt i göteborg har den inne??

/Niklas

Ja. Om den inte är slutsåld redan.
Ring och kolla lagerstatus 031 - 734 61 00

Ursprungligen av m1kke:

Tyvärr är jag inte så bevandrar i internet-termer. Du får gärna förklara vad "BNIB FTW" betyder.

Inte alltid lätt det där. Men Urban Dictionary kommer med hjälp:
BNIB: Brand New In Box
FTW: For The Win

weeeee

köpte min på teknikmagasinet i örebro ... de hade bara fått en till sig ... demade den på kontoret den dan .... skithäftig pryl den där touchen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-18 16:01

Köpte min via ebay för någon vecka sedan fungerar utmärkt. Prislappen för en sprillans ny 16 gigare inklusive frakt: 2500 :-

  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2007-11-18 22:32
Ursprungligen av jezpas:

Köpte min via ebay för någon vecka sedan fungerar utmärkt. Prislappen för en sprillans ny 16 gigare inklusive frakt: 2500 :-

Bra pris, vilken säljare, hur lång tid tog frakten och hur är det med garantier och krångel? Jag antar att du inte åkte på moms och tull som man kan göra om man beställer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-18 22:46

cayle99 hette säljaren. Leverans 6 arbetsdagar. garantin är ju ettårig men bruten vid jailbreak Garantin är internationell dvs jag kan skicka in den här...
Krångel: bara tidsskillnaden som gjorde att kommunikationen gick lite segt...

Den deklareras som gåva och moms och tull = 0 kr

1
Bevaka tråden