Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Boot Camp startar inte.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag hade då tänkt installera Windows XP eftersom jag ska lana med några kompisar på höstlovet. VIlket betyder att jag behöver installera det ganska snart om jag inte vill ha väldigt tråkigt då.

Jag kommer dock inte längre än att jag går in på Applications/Utilities och sen klickar på Boot Camp Assistant. Den blinkar till som det brukar göra innan det starter, med enda undantaget att den inte startar. Det händer ingenting.

Jag har stängt av alla andra program, t o m startat om datorn, men det händer ändå ingenting.
Jag kan dessutom inte ladda ner en ny version för att Apple verkar ha tagit bort programmet. (hittar det på downloads, men sen när jag klickar på att ladda ner det står dt att url-en inte finns). Versiontrackers downloadknapp fungerar inte att trycka på.

Jag har uppdaterat systemet så jag vet inte vad som är fel...

Hjälp??!!!??

En kort fråga: Kan man köra windows via boot camp även om man inte kan få igång boot camp?
Typ ladda ner och bränna alla drivrutiner från annat håll, och partitionera via Disk Utility?
Något speciellt man bör tänka på om man gör så?

Ingen som vet varför mitt boot camp inte funkar, eller som vet hur man kan fixa det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-20 09:46

Tack!!
Nu funkade det att starta Boot Camp och bränna drivrutinerna, sen när jag skulle partitionera stod det att jag var tvungen att reparera disken i Disk Utility så det var ju bara att gå in där. Men jag kan bara trycka på 3 av de 4 knapparna. Verify- och Repair Disk Permissions funkar, likaså Verify Disk. Repair Disk fungerar dock inte att klicka på, är det bara för att jag har en laptop (start-up disk) och måste då reparera via startskivan?

Här är vad som kom fram när jag trycker på verifuy disk:
"The privileges have been verified or repaired on the selected volume
Verifying volume “Macintosh HD”
Checking HFS Plus volume.
Checking Extents Overflow file.
Checking Catalog file.
Checking multi-linked files.
Checking Catalog hierarchy.
Checking Extended Attributes file.
Checking volume bitmap.
Volume Bit Map needs minor repair
Checking volume information.
Invalid volume free block count
Invalid volume free block count
E,"(It should be %@ instead of %@)",2)
16451935
16449368
The volume Macintosh HD needs to be repaired.

Error: The underlying task reported failure on exit

Disk Utility stopped verifying “Macintosh HD” because the following error was encountered:

The underlying task reported failure on exit
1 HFS volume checked
Volume needs repair"

Ska köra i startskivan snart och kolla om jag kan reparera den då, men jag har åtminstone kommit ett par steg på vägen nu när jag fått igång Boot Camp och har drivrutinerna

Boot camp

Har nu skaffat en macbookpro och skulle lägga in boot camp.Gjorde detta och allt gick bra till det var dags att lägga in den nya skivan efter Windows XP. Detta gick inte utan datorn svarade att versionen,windows, inte var bra. Tog då bort boot camp. Gick oxså bra men partionen var kvar.Startade om med startskivan, allt försvann men partionen är kvar. Hur får jag bort denna? Svara helst så jag förstår då jag onte är någon van dataist.

1
Bevaka tråden