Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för USA-import av iPhones

Tråden skapades och har fått 1177 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av koze:

Någon som vet hur lång tid det tar för USPS International att skicka hit en iPhone?
Lite oroande att den har stått på International Dispatch i tre dygn...

Att skicka med US Postal Service inom usa tar ca 5-6 dagar om det inte är extra porto. Jag är i usa och har köpt lite grejor här och märkt detta. Så jag antar att det tar mer än så till sverige.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-13 15:52
Ursprungligen av koze:

Någon som vet hur lång tid det tar för USPS International att skicka hit en iPhone?

  • International Dispatch, October 10, 2007, 12:58 pm, JOHN F. KENNEDY APT/NEW YORK

  • Processed, October 10, 2007, 12:58 pm, JAMAICA, NY 11499

  • Processed, October 09, 2007, 3:37 pm, ROANOKE, VA 24022

  • Acceptance, October 09, 2007, 11:51 am, ROANOKE, VA 24019

Lite oroande att den har stått på International Dispatch i tre dygn...

Det var lite märkigt. Min skickades en dag efter din och den är på väg hem till Götet nu. Det löser sig förmodligen men du kan ju höra av dig till USPS om du tror att det går snabbare så.

Arrived Abroad, October 13, 2007, 11:23 am, SWEDEN
International Dispatch, October 11, 2007, 1:18 pm, JOHN F. KENNEDY APT/NEW YORK
Processed, October 11, 2007, 1:18 pm, JAMAICA, NY 11499
Processed, October 10, 2007, 9:25 pm, LINTHICUM HEIGHTS, MD 21090

Och ja man kan spåra försändelsen hela vägen. När det väl står att den är i Sverige så går man till posten.se och matar in samma tracking number där och voila:

13 okt kl 13:42 Arlanda Inrikes, Försändelsen är vidaresänd inom Posten från utrikesterminal.
13 okt kl 11:26 Stockholm EMS, Försändelsen kommer att skickas vidare till utdelning till mottagen
13 okt kl 11:26 Stockholm EMS, Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren.
13 okt kl 11:23 Stockholm EMS, Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering.

Jag är jätteglad idag

usps

Går det att kolla usps frakt hela vägen till dörren, alltså när paketet lämnat usa? Och vad för försäkring gäller efter usa?
Jag bara undrar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-15 05:30
Ursprungligen av Islander:

Går det att kolla usps frakt hela vägen till dörren, alltså när paketet lämnat usa? Och vad för försäkring gäller efter usa?
Jag bara undrar.

Så fort den anlänt till Sverige kan du med postens spårning använda samma track-id för att spåra paketet.

  • Medlem
  • 2007-10-15 22:00

man får max köpa 2 st från Apples butiker, är det samma från apples hemsida? Hur är det om man redan köpt 2 st, får man då köpa 2 till?

min iPhone var i "foreign customs" i 5-6 dagar...

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-13 16:33

Jag körde trackingnumret i postens system, och mycket riktigt så har den landat i Sverige! Den processas av tullen, så nu är det bara att hålla tummarna så att jag inte torskar på moms och tull..

EDIT:

13 okt kl 12:47 Stockholm EMS, Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren.
13 okt kl 11:41 Stockholm EMS, Under tullbehandling hos Posten AB
13 okt kl 11:41 Stockholm EMS, Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering.

Den verkade inte fastna i tullen iaf, så man kan ju hoppas att det betyder att den gled igenom smärtfritt!

tack för tipset! min iphone är i malmö

Prata precis med min vän som ska köpa lur åt mig

Han är i Atlanta och vet inte hur man ska göra jag behöver hjälp från någon som har handlat en Iphone på en Applestore.

Han var klantig nog att säga att han ville köpa en utan abonnemang. och blev då nekad.

Vad ska man säga, hur gör man?

Är det helt lungt för honom att skriva på dom papper som apple vill ha underskrivna ?

Abonnemanget täcknar man väl i Itunes när man aktiverar telefonen ?

Snälla ni som har handlat på apple store hjälp mig jag är så jävla rädd att han inte ska kunna köpa en telefon åt mig....

//Claes

Straight on!

Ursprungligen av Kattenselma:

Han är i Atlanta och vet inte hur man ska göra jag behöver hjälp från någon som har handlat en Iphone på en Applestore.
Han var klantig nog att säga att han ville köpa en utan abonnemang. och blev då nekad.
//Claes

Han skall bara gå in och köpa en. Om det är frågor att svara på skall han bara säga att det är en födelsedagspresent till en vän. Och om de vill veta mer om vännen så kan han bara säga "I am sorry i dont think that is of your concern." Men om han skall köpa flera st kanske det inte går att använda det argumentet. Men han kan ju säga att han köper till familjen.... eller "why all this questioning am i buying from cia or apple or what? About the at&t account i want to think that over and register through iTunes.

Själv köpte jag via applestore och min dotter som bor i usa.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-13 17:20

Din verkade bara gå igenom tullen, medans min var där i en timme.. Hoppas det gick bra..

fast när jag kollar på den amerikanska - så var min i tullen i 5-6 dagar...

Min skickas med FedEx och har även den stått på International dispatch sen i onsdags.. Dessvärre fungerar det inte om jag testar med FedEx trackingnummer på posten.se, men jag antar att den är på ingående

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-13 19:09

Verkar som att "någons" inte ens varit under behandling i tullen

ps. Det här inlägget kommer garanterat bita mig där bak... ds.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-13 19:36

Denna tråd kanske bättre att man postar i...

Min updatering:
13 okt kl 12:41 Arlanda Inrikes, Försändelsen är vidaresänd inom Posten från utrikesterminal.
13 okt kl 11:04 Stockholm EMS, Försändelsen kommer att skickas vidare till utdelning till mottagen
13 okt kl 11:04 Stockholm EMS, Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren.
13 okt kl 11:03 Stockholm EMS, Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering.

Min verkar inte ens ha gått genom tullen utan skickats vidare på direkten

Koze du kanske ska kolla på posten igen, den kanske gått genom nu, med tanke på att ditt paket var 2h efter min.

Beräknad leverans:
Tidigast 14 okt

De kommer väl inte till dörren med paketet va? Och de leverar väl inte på söndagar? För jag är i sthlm just nu...

  • Medlem
  • 2007-10-14 20:42

Jag har en väninna som är över i USA och jobbar på ett reklamföretag.
Hur gör hon när hon ska köpa åt mig?

Bara att gå in i en applstore och köpa en, eller beställa via apple.com?

Hur skickar hon den till Sverige så man slipper tull och frakt?

Help me Obi-Wan Kenobi, you´re my only hope....

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-15 22:08

Är det vid olika köptillfällen så, visst.

  • Medlem
  • 2007-10-15 22:21
Ursprungligen av boris91:

Är det vid olika köptillfällen så, visst.

Via internet också?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-15 22:23

Ja, det var ju det din fråga handlade om.

Vill bara skrika ut min glädje

JAJAJA!!!

Nu är den köpt.

Min vän ringde från ett regnigt och åskigt Dallas och sa "vet du vad jag har i min hand just nu?"

Jag kände att jag fick en klump i halsen och nästan tårar i ögonen, egentligen mycket tragiskt att jag är en så materialistisk människa, men vad ska man säga det är ju en iPhone vi talar om.

Så på fredag landar den, jag förstår inte hur jag ska kunna ta mig igenom denna arbetsvecka.. Jag får börja läsa på hur man gör för att kunna ringa med sin 1.1.1

// Claes

Är det någon som vet om det finns någon iPhone återförsäljare nära staden Eire, Pennsylvania i USA, om inte hur tar man reda på det?

Min far ska nämligen kanske dit om en vecka, så jag tänkte att jag skulle be honom att köpa en iPhone med sig hem till mig. Vad krävs för att man ska kunna köpa en telefon?

Senast redigerat 2007-10-17 17:54
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-17 21:21
Ursprungligen av Powerslave91:

Är det någon som vet om det finns någon iPhone återförsäljare nära staden Eire, Pennsylvania i USA, om inte hur tar man reda på det?

Min far ska nämligen kanske dit om en vecka, så jag tänkte att jag skulle be honom att köpa en iPhone med sig hem till mig. Vad krävs för att man ska kunna köpa en telefon?

Det kräv bara pengar för att din pappa ska kunna handla en iPhone i butik. Fast säljarna kan vara kinkiga och så. Har läst i tidigare inlägg i denna tråd om folk som blivit nekade för att de blev misstänkta för att föra ut iPhonen ur landet. Men egentligen finns det inget krav.

Ursprungligen av Powerslave91:

Är det någon som vet om det finns någon iPhone återförsäljare nära staden Eire, Pennsylvania i USA, om inte hur tar man reda på det?

Min far ska nämligen kanske dit om en vecka, så jag tänkte att jag skulle be honom att köpa en iPhone med sig hem till mig. Vad krävs för att man ska kunna köpa en telefon?

http://www.ifoapplestore.com/2007/04/09/google-earth-store-maps/
Lycka till!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-18 16:19
Ursprungligen av Powerslave91:

Min far ska nämligen kanske dit om en vecka, så jag tänkte att jag skulle be honom att köpa en iPhone med sig hem till mig. Vad krävs för att man ska kunna köpa en telefon?

I ditt fall krävs det pengar och ingenting annat. Man måste bara skriva under avtalet om man köper iPhone hos AT&T i NY.

Ursprungligen av boris91:

I ditt fall krävs det pengar och ingenting annat. Man måste bara skriva under avtalet om man köper iPhone hos AT&T i NY.

Vad är det för avtal?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-17 21:24

Finns fortfarande iPhones med FW 1.02

International-orders dot com har fortfarande iPhones med Firmware version 1.02. För ca 595 USD. Jag köpte min där. Väldigt snabb leverans. La beställning fredag em och FedEx var hemma vid mig på följande måndag fm.

  • Medlem
  • 2007-10-18 15:56
Ursprungligen av Reisan:

International-orders dot com har fortfarande iPhones med Firmware version 1.02. För ca 595 USD. Jag köpte min där. Väldigt snabb leverans. La beställning fredag em och FedEx var hemma vid mig på följande måndag fm.

Vad fick du ge totalt inkl frakt? Sedan behöver man vill 1.02? Går väll lika bra med 1.1.1?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-18 18:38
Ursprungligen av JGG:

Vad fick du ge totalt inkl frakt? Sedan behöver man vill 1.02? Går väll lika bra med 1.1.1?

Jag använde det billigaste fraktsättet, som var på 116 USD. Totalt 710 USD, ca 4600 svenska kr. Ingen svensk moms eller tullavgift.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-19 14:06

Apple Store + JetCarrier = Kanon!

Köpte 2 st i tisdags på Apple Store US (webben) efter att jag skapat konto på JetCarrier.com. Fungerade kanonbra med svenskt kreditkort! Nu ligger paketet på JetCarriers terminal i New York (Linden, NJ) i väntan på att flygas till Skandinavien på måndag! Kostar bara 279 kr + tull & moms för telefonerna (är det ngn tull för mobiler?) för denna suveräna service. JetCarrier sköter om förtullning och leverans till min dörr, så får jag faktura 2-3 dagar i efterhand. Man får t o m ett tracking number för svenska posten, fast JetCarrier är norskt!

Förhoppningsvis har jag dem på fredag...!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-10-19 16:43

Idag fick jag brev från FedEx med avgifter på 470 kr för mina 2 iphones jag köpte.

Fler som råkat ut för detta? Fick dem för 3-4 veckor sen.

Bevaka tråden