Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Remote Desktop och Mac OS X 10.5 - kommer det att funka?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-18 13:28

Jag känner till att Leopard är lite tabubelagt här, men jag kom att fundera på en sak.
Leopards Remote Desktop kan väl inte vara samma version som dett ARD3 som säljs idag. Om man behöver Remote Desktop och vill köra Leopard måste man väl isf vänta med att uppgradera till Leopard innan Apple har släppt Apple Remote Desktop 4 eller nåt. Right?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-18 14:04

Jag tror du kan använda ARD med Leopard. Leopard har inbyggt ARD precis som Tiger men jag läste att du kan dela skärmen även om du inte har ARD Admin installerat. Fast jag tror du får nog vänta till den 26e för att vara 100% säker.

//Rob

När 10.4 kom så fick man vänta på en ny version av ARD Admin för att de skulle fungera. Om jag minns rätt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-18 18:36
Ursprungligen av Johan S:

När 10.4 kom så fick man vänta på en ny version av ARD Admin för att de skulle fungera. Om jag minns rätt.

Var det jag misstänkte, och om det nu står så i dokumentationen så funkar väl inte v. 3 i Leopard.
Typiskt.

  • Medlem
  • 2007-10-18 16:10

http://www.apple.com/server/documentation/
Här kan man se dokumentation och det verkar komma en
Remote Desktop 3.2 för 10.5 under Additional Documentation.

ARD 3.2 är släppt nu:

Apple Remote Desktop 3.2 Update
The 3.2 update is recommended for all users and addresses numerous issues related to overall reliability, usability and compatibility. It includes specific fixes for:

• compatibility with Mac OS X Leopard
• getting status and connecting to computers on slow networks
• typing accented characters on European language keyboards
• using Open Application tasks on Intel-based Macs
• accurately reporting operating system version numbers
• compatibility with third party VNC viewers and servers

For detailed information on this update, please visit this website: http://www.info.apple.com/kbnum/n306490

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-18 23:49

Haha, när man talar om trollen...
Mange tack..

1
Bevaka tråden