Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man använda blåtandsheadset från SE med iPhone?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-10-17 20:13

Kan man använda blåtandsheadset från SE med iPhone? Min telefon bara söker och söker men hittar inte headsetet. Försöker jag med en SE-telefon går det direkt.

Jag kör med ett headset från SE, HBH-IV835.
Me deras headset måste du slå in en kod i telefonen som inte är at märket SE.
Koden är alltid 0000
För att kativera sökningen måste du oftast hålla on knappen nertryckt några sekunder och då börja headsetet söka efter telefonen.
När de hittar varandra får du slå in koden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-17 20:38
Ursprungligen av heiko:

Jag kör med ett headset från SE, HBH-IV835.
Me deras headset måste du slå in en kod i telefonen som inte är at märket SE.
Koden är alltid 0000
För att kativera sökningen måste du oftast hålla on knappen nertryckt några sekunder och då börja headsetet söka efter telefonen.
När de hittar varandra får du slå in koden.

Wow, jag har spanat in det headsetet innan, till min W660i... Så den funkar till min iPhone. Coolt. Den verkar ju bra. Passar mig utmärkt eftersom den saknar bygeln bakom örat, som är i vägen eftersom jag har glasögon. Hur är ljudkvalitén, omgivningsljud och batteritiden?

Ursprungligen av Reisan:

Wow, jag har spanat in det headsetet innan, till min W660i... Så den funkar till min iPhone. Coolt. Den verkar ju bra. Passar mig utmärkt eftersom den saknar bygeln bakom örat, som är i vägen eftersom jag har glasögon. Hur är ljudkvalitén, omgivningsljud och batteritiden?

Precis min tanke också när jag köpte detta headset eftersom jag själv använder glasögon.

Ljudkvalitén är mycket bra och hantera omgivingsljudet mycket bra.
Batteritiden är bra men inte kanon.
Jag klarar mig oftast hela dagen men inbland när jag kanske sitter 3-5 timmar i telefon räcker inte batteriet hela dagen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-17 21:12
Ursprungligen av heiko:

Precis min tanke också när jag köpte detta headset eftersom jag själv använder glasögon.

Ljudkvalitén är mycket bra och hantera omgivingsljudet mycket bra.
Batteritiden är bra men inte kanon.
Jag klarar mig oftast hela dagen men inbland när jag kanske sitter 3-5 timmar i telefon räcker inte batteriet hela dagen.

Ok, "låter bra". Jag behöver max 2 tim taltid per dag. Pratar inte så mycket, men bra när jag kör eller sitter vid datorn och är support till någon kompis. Får ta en tur till min mobilaffär på lunchen i morgon.

  • Medlem
  • 2007-10-17 20:30

Kanon!

Kan meddela att Apples headset fungerar kanon med andra bluetooth-enheter också. Jag har exempelvis kört den under videokonferens med iChat på MacBooken - fungerar kalas. Håll knappen intryckt i över åtta sekunder för att sätta den i "parkopplingsläge" - pinkoden är precis som för andra headsets 0000.

/M

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-17 21:47
Ursprungligen av Martin Belak:

Kan meddela att Apples headset fungerar kanon med andra bluetooth-enheter också. Jag har exempelvis kört den under videokonferens med iChat på MacBooken - fungerar kalas. Håll knappen intryckt i över åtta sekunder för att sätta den i "parkopplingsläge" - pinkoden är precis som för andra headsets 0000.

/M

Amen, säg (skriv) inte så... Då blir jag ju tveksam att köpa SE-headsetet och istället spekulerar på ett -headset istället ju... Finns där någon "ögla" i -headsetet som man kan fästa såna där mobilhalsband?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-17 22:26
Ursprungligen av Reisan:

Finns där någon "ögla" i -headsetet som man kan fästa såna där mobilhalsband?

Nej. Ingen ögla.
Min man tappade sitt headset redan efter ett par timmar
Men jag har fortfarande mitt kvar

Ursprungligen av Eva:

Nej. Ingen ögla.
Min man tappade sitt headset redan efter ett par timmar
Men jag har fortfarande mitt kvar

Ganska dåligt utav Apple att de inte har gjort någon vettig lösning med ett snöre eller liknande lösning.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-17 23:19
Ursprungligen av Eva:

Nej. Ingen ögla.
Min man tappade sitt headset redan efter ett par timmar
Men jag har fortfarande mitt kvar

Ok, då är det nog inget alternativ för min del. Jag vill ha en "ögla" så att jag kan använda mobilhalsband, så att jag slipper att ha den i örat hela tiden eller nerstoppad i en ficka.

Ursprungligen av Martin Belak:

Kan meddela att Apples headset fungerar kanon med andra bluetooth-enheter också. Jag har exempelvis kört den under videokonferens med iChat på MacBooken - fungerar kalas. Håll knappen intryckt i över åtta sekunder för att sätta den i "parkopplingsläge" - pinkoden är precis som för andra headsets 0000.

/M

Det fungerar även bra med andra telefoner, jag har testat det mot flera olika SE-telefoner t.ex.

  • Medlem
  • 2007-10-17 22:40

Jag lyckas inte döda mitt headset. fan så jag har trasslat med den här jävla korkade idiottelefonen, som är så förbannat... satans... eh... underbar.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-17 22:44
Ursprungligen av Baron:

Jag lyckas inte döda mitt headset. fan så jag har trasslat med den här jävla korkade idiottelefonen, som är så förbannat... satans... eh... underbar.

Vaddå döda? Köp ett iPhone headset, det är underbart
(ja, om man nu kan hålla rätt på det förstås)

Ursprungligen av Baron:

Jag lyckas inte döda mitt headset. fan så jag har trasslat med den här jävla korkade idiottelefonen, som är så förbannat... satans... eh... underbar.

Lite osäker vad det är för modell men om du först slå av headsetet och sedan håller du knappen intryckt tills den löser rött och grönt då ska du se att iPhonen hittar sitt headset.

  • Medlem
  • 2007-10-19 12:35

Nu fungerar det. Men varje gång jag slår på BT i iPhone måste jag avpara och sedan para igen för att de ska få kontakt.
(Hittar inget modellnamn på headsetet, men det var billigt med bygel.)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-19 15:39

Har nu också skaffat en BT-headset från SE, HBH-IV835. Den funkar utmärkt och var enkel att parkoppla med iPhonen. Nu hänger den fint i ett mobilhalsband. Helt ok med ljudet och upptagning av samtal. Har dock inte testat att stå vid en väl trafikerad gata än...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-11-04 23:44

Jag har ett SE DS-970 och det fungerar men det tappar kontakten och när det ringer måste headsetet och telefonen "handskaka" innan den kopplar upp samtalet till headsetet. Sen är det ju synd att inte musiken går att överföra till headsetet.

1
Bevaka tråden