Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för konvertera filmer till iphone/ipod touch?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-10-14 22:56

Var och köpte mig min touch på onoff idag, super nöjd på alla sätt och vis!
Vilket program bör jag använda som bäst för att omvanda mina filmer/serier (divx,xvid mm gärna även från DVD) till iphone/ipod touch?

Kravet är att filstorleken blir så liten som möjligt MEN bästa kvalite för att kolla just på en ipod touch/iphone, har inga planer på se samma fil i datorn/xboxen utan för de har jag orginal filerna till för.

Tack på förhand!

/reed

Senast redigerat 2007-10-14 23:18

För Mac > Visualhub

För PC > Videora

(ett tips, sök i forumet innan du postar, oftast finns vanliga frågor redan besvarade)

  • Medlem
  • 2007-10-15 08:25

Jag har använt iSquint med stor framgång...

  • Medlem
  • 2007-10-15 09:30

Tackar!
Kör PC så testade Videora lite snabbt igår innan läggdags och kom på att omkodning tar ca lika lång tid som koda om och bränna en DVD film. Så skippade de igår, men bra att man fick tag på en touch innan 9 November då man drar till Thailand, menar då har man tid att fixa ordning lite filmer mm. Har givietvis med mig laptopen men flygresan är låång

Skall kika in iSquint med.

Tack för tipsen som sagt, tycker jag hade sökt på forumet men är inte så hemma på detta forum system fast jag läser här rätt så ofta i alla fall och försökt hänga med en tid nu:)

/reed

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-15 19:26

När jag konverterar mina filmer blir det ett litet delay av ljudet..
I början märker man det inte, men efter 30-40 minuter är det för stort..
Förstår inte varför det blir det..
Jag använder för tillfället quicktime, får prova visualhub nu o se om det löser sig

  • Medlem
  • 2007-10-15 19:54

Konverterar första filen just nu. Dock ett svensson svensson tv-serie avsnitt som är bara 30min långt, men man måste ju prova mig fram hur kvaliten mm. Använder just nu Videora.

/reed

Så det finns inget vettigt gratisalternativ för en macanvändare?

isquint funkar och är gratis.

Handbrake är också gratis...

Jag använder MPEG Streamclip (http://www.squared5.com). Det fungerar alldeles utmärkt.

  • Medlem
  • 2007-10-17 12:36

undertexter?

Kanske inte har nåt med disskutionen att göra, men är det nån som vet om man kan lägga till undertexter via videora eller nåt annat pc konverterings program.:confused:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-17 12:47
Ursprungligen av Agne:

Kanske inte har nåt med disskutionen att göra, men är det nån som vet om man kan lägga till undertexter via videora eller nåt annat pc konverterings program.:confused:

det behöver du AVI ReComp till. kolla forumet på www.undertexter.se så finns det flera jättebra guider där om hur du lägger in undertexter och konverterar till iPoden.

Ursprungligen av Agne:

Kanske inte har nåt med disskutionen att göra, men är det nån som vet om man kan lägga till undertexter via videora eller nåt annat pc konverterings program.:confused:

Är inte helt hundra, sitter på mac just nu så kan inte dubbelkolla, men tror att Total video converter bränner in undertexter samtidigt som den kodar om filmen till ett mer behändigt format tex touch, PSP eller liknande. Har för mig det är riktigt snabbt också.

http://www.effectmatrix.com/total-video-converter/

  • Medlem
  • 2007-10-17 12:50

tack..

mina film filer tar ca600-700 mb för att kvaliten ska bli som bäst är det normalt?. Använder quicktime för at konvertera det tar ofta en jävla tid typ två timmar eller nåt.

Av någon anledning blir inte mina filer så stora som videora säger att dom ska bli. Estimated size 98 mb blir över 300.. nån som vet varför?

Är det meningen att konvertering ska ta en sådan lång tid?
Att konvertera en film, omkring två timmar lång, tar över fyra timmar för mig (detta göres med iTunes egna konverteringsprocess).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-17 10:42
Ursprungligen av sabbath:

Är det meningen att konvertering ska ta en sådan lång tid?
Att konvertera en film, omkring två timmar lång, tar över fyra timmar för mig (detta göres med iTunes egna konverteringsprocess).

iTunes tar fruktansvärt lång tid på sig att konvertera. Det finns snabbare program, men överlag tar det runt 2-3 timmar att konvertera en långfilm. Jag kör med WinAvi Mp4 Converter. Det är det snabbaste programmet jag provat. En långfilm på 2 timmar blir konverterad på ca 1,5-2 timmar.

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2007-12-17 12:34

Jag kör med Videora och det tar knappt en timme att omvandla en DVD till Mp4 har även omvandlat divX till mp4 och lagt in, har provat olika converterings program men videora funkar klart bäst för min del.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-12-17 18:17

Jag testade Videora och konverterade en 380 mb fil, mp4-filen blev då ca 500 mb. Det känns ju sådär.
Har testat flera olika program och nästan alla andra gör så att ljudet blir osynkat.
Easy Video to iPod MP4 PSP 3GP Converter (bra namn ), funkar helt ok men komprimerar inte filerna.
Får testa med iSquint och se hur det blir.

  • Medlem
  • Grums
  • 2007-12-24 14:21

vad är bäst av videora och isquint.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2007-12-24 15:41

ljudet sprakar i min iphone när jag lyssnar på musik.

Ljudet sprakar när jag lyssnar på musik i min iphone. även när jag använder hörlurar.

den e köpt i usa för några veckor sen. antar att det är 1.1.2. en kompis hjälpte mig att få igång den. tog rätt lång tid. allt fungerar utom telefonen. men det är så synd att ljudet sprakar som om högtalaren slår igenom när man spelar för högt men detta händer även vid hälften av volymen.

någon som vet vad problemet är eller hur man åtgärdar det.

så synd när den för övrigt är så kooool!

har inte listat hur det fungerar här än, så om ni skriver ett svar till mig så maila gärna oxå ifall ni tror jag inte kommer kunna se ert svar.

mvh

Kristian

dadel57@hotmail.com

1
Bevaka tråden