Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Buggar

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-10-14 15:13

Nu är det väl så att de flesta av oss är mycket nöjda med vår nyaste lilla pryl här,
men det har ju dykt upp en del problem oxå. Tänkte vi kunde lista dem här (och naturligtvis de lösningar vi hittar).

1. Touchen slutar spela musik när man surfar i Safari
2. Den tappar nätverksuppkopplingen och beter sig som om inga trådlösa nätverk finns i närheten
3. Det går inte att klicka på länkar i Safari
4. När filmer spelas upp i Youtube låser den sig och tar inte emot några komandon förrän filmklippet är färdigspelat.

Lösningen på de första tre är såvitt jag förstår bara att göra en reset (med båda knapparna intryckta i 10 sek).

Kan tillägga:
1. Musiken vägrar spela, den hoppar mellan låtarna och inget ljud spelas (reset fungerar)

  • Medlem
  • Härryda
  • 2007-10-16 15:55

På min så verkar inte "Mest spelade" - spellistan funka som den ska, enligt den har jag lyssnat på en disney låt mest av allt, trots att jag aldrig lyssnar på den -.- i iTunes fungerar det som det ska dock.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-16 23:28

1. bland så knasar volymkontrollen, den "hackar" när man höjer eller sänker, plus att den håppar runt lite hur som helst, svårt att förklara

  • Medlem
  • Härryda
  • 2007-10-17 15:59
Ursprungligen av kev0n:

1. bland så knasar volymkontrollen, den "hackar" när man höjer eller sänker, plus att den håppar runt lite hur som helst, svårt att förklara

Det problemet har jag med, dock så brukar det funka att bara starta om den. Sen en till grej är att ibland så reagerar inte knapparna i uppspelningsläget dvs. jag kan inte byta låt/pausa/spela upp, det blir rätt animering (eller touch-effekt vad man nu ska kalla det) och så när man klickar men det händer inget. Detta försvinner om jag låser och låser upp den igen. Men lite irriterande när det händer.

Ibland räknar den inte spelningar när jag lyssnar på t ex podcaster.

  • Medlem
  • 2007-10-16 23:59

Har inte upplevt något av ovanstående punkter på min "ännu". Men kan ju tillägga att min är inte jailbrakad ännu. Om de har med jailbrake att göra för vissa buggar vill jag inte påstå men kanske, kanske inte.

/reed

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-17 00:29

Ibland så är mina coverflow-omslag suddiga när jag "vänder" iPoden, men om jag "vänder" tillbaks två gånger, och tittar i cowerflow igen så är de skarpa.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-18 23:53
Ursprungligen av Legolas:

Ibland så är mina coverflow-omslag suddiga när jag "vänder" iPoden, men om jag "vänder" tillbaks två gånger, och tittar i cowerflow igen så är de skarpa.

Samma sak här.

Nu har min dött. Den startar upp med äpplet på skärmen, men sen händer ingenting. Rätt så irriterande! Fungerar inte med reset, eller att koppla den till datorn.

  • Medlem
  • 2007-10-18 15:41
Ursprungligen av filip.ekman:

Nu har min dött. Den startar upp med äpplet på skärmen, men sen händer ingenting. Rätt så irriterande! Fungerar inte med reset, eller att koppla den till datorn.

Har du jailbreakat den?
/D

  • Medlem
  • 2007-10-18 12:44

Vet inte om de är en bugg, men jag kan inte lägga in vissa MP4 filmer över till min ipod.
Har laddat ner dom och hade dom inne på ipoden innan man jailade den. Men minns att iTunes sa ifrån innan med men tänkte inte mer på de så stängde av datorn då den kvällen och testade igen dagen efter och då gick de, men nu gick inte de knepet Någon som har idé?
Konverterade ett svensson svensson avsnitt själv och den går föra in mm.

/reed

  • Medlem
  • 2007-10-19 11:12

Har märkt nu att väljer man ett theme och har annan bakgrund än orginal och sedan startar om ipoden eller bara startar den så visas inte bakgrunden (kör med Leopard) utan kan få gå in i inställningar och sedan ut igen så visas den, någon med samma?

Sedan dum fråga ang Cover flow, har inte en enda bild på mina album, måste man lägga till dom själv? trodde den hämtade automatiskt via nätet när man la in musiken sin.

Sedan kvarstår film problemet med nerladdade filmer: http://www.99.se/1374005-post10.html

/reed

var köpa?

Har nu sökt efter iPod Touch i en vecka över hela Stockholm, hittar ingen att köpa och alla säger 2-4 veckor... Suck!
Nån som har nåt tips?

Ursprungligen av Henrik_Ahlen:

Har nu sökt efter iPod Touch i en vecka över hela Stockholm, hittar ingen att köpa och alla säger 2-4 veckor... Suck!
Nån som har nåt tips?

Beställa från Applestore?

  • Medlem
  • Härryda
  • 2007-10-19 16:40
Ursprungligen av reed:

Sedan dum fråga ang Cover flow, har inte en enda bild på mina album, måste man lägga till dom själv? trodde den hämtade automatiskt via nätet när man la in musiken sin.

/reed

Det finns en inställning i iTunes där du kan välja att den hämtar saknat bildmaterial automatiskt. Denna inställningen finner du under Redigera\Inställningar under fliken "Allmänt". Om det funkar vet jag inte, men du behöver i alla fall ett iTunes Store- konto.

  • Medlem
  • 2007-10-19 19:02
Ursprungligen av Ciwin:

Det finns en inställning i iTunes där du kan välja att den hämtar saknat bildmaterial automatiskt. Denna inställningen finner du under Redigera\Inställningar under fliken "Allmänt". Om det funkar vet jag inte, men du behöver i alla fall ett iTunes Store- konto.

Tackar, hittade detta strax efter jag ställde frågan här:)
Men hade inte kontokortet tillhands just då så får bli konto strax istället.

/reed

Öh, AppleStore var såklart de första jag ringde, de säger 3-4 veckor.
men OnOff i Stockholm sålde flera Touch i förra veckan, så de finns i små mängder fläckvis, därav min fråga.

Ursprungligen av Henrik_Ahlen:

Öh, AppleStore var såklart de första jag ringde, de säger 3-4 veckor.
men OnOff i Stockholm sålde flera Touch i förra veckan, så de finns i små mängder fläckvis, därav min fråga.

Väldigt tveksam att det tar 3-4 v från Applestore.
Normaltiden när de började skeppas ut för typ 3 veckor sedan, var 5-8 arbetsdagar.
Men visst, kanske är efterfrågan så pass stor att nu att det tar längre tid? Lycka till iaf

  • Medlem
  • Härryda
  • 2007-10-19 16:45

Jag har en egen dum fråga med: När man väljer bakgrundsbild, står det då rätt till att den inte visas när man går ut till main-menu? Alltså jag menar det kanske inte är meningen att den ska göra det heller men jag tänker på hur det blir om man sätter en bakgrundsbild på en telefon eller liknande. Får bara upp bakgrundsbilden när man låser upp iPoden när man inte spelar musik. (Spelas musik så visas ju albumbilden istället?)

Kan man fixa så den hamnar som "riktig bakgrundsbild"? (:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-19 17:51

Du måste hacka den för att få den funktionen.

Personligen tycker jag att det är rent och snyggt utan bild.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-19 19:27

Byt till engelska, en del buggar försvinner då.

  • Medlem
  • 2007-10-19 23:16

Skapat konto nu och hämtade bilderna till mina album.. hade typ 245st. men 138st av dom hittade inte itunes till. Går jag sedan in i coverflow på ipoden så finns de inte ett enda cover, vad har man gjort fel? trodde de skulle vara så enkelt nämligen.

/reed

1
Bevaka tråden