Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skickade mail sparas inte i "skickat"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Upptäckte att det jag skickar från Mail inte längre hamnar i "skickat". Jag kan därför inte se vad, till vem och när något är ivägskickat. Vet någon vad som kan vara problemet?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-04-03 16:58

Kolla vad det står under Mail>Inställningar>Konton>Brevlådefunktioner>Skickat Radera kopior av skickade brev. Ändra vid behov till aldrig.

Jo den har jag kollat och den står på "aldrig". Det är väldigt frustrerande att inte kunna se när man har skickat ett bre och vad det var man skrev. Finns det fler förslag på vad som kan vara galet?

  • Medlem
  • Östersund
  • 2007-10-14 16:41

Samma problem

Jag har precis samma problem. Skickade brev i Mail sparas inte på datorn och inte heller på servern. Inställningarna på konton är radera skickade brev: Aldrig. Mycket irriterande, tacksam för tips.

Man kan få det där problemet om man använder IMAP och Mail inte är överens med servern om i vilken mapp skickade meddelanden ska sparas i. Om du använder IMAP finns en inställning som heter path prefix, den kan man behöva ställa om till INBOX. Möjligen kan det också gå att på servern skapa en länk från där Mail vill ha sparade meddelanden till där servern vill ha sparade meddelanden.

1
Bevaka tråden