Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AKUT!!! USB-minne som först funkade men inte nu?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått i uppdrag att dra över lite ljudböcker på en mp3-spelare som är en sån där pytteliten sak som man petar in i USB-uttaget. Den dyker då upp som ett portabelt minne och tidigare idag förde jag över en ljudbok och det funkade fint. Nu skulle jag flytta över en till men nu har jag plötsligt bara läsrättigheter?

Hur sjuttsingen gick det till och hur fixar jag det?

*totalt ställd*

/JM

Tillägg; Detta är viktigt att jag får fixat; mp3-spelare är till min svägerska som ligger på lasarettet med misstänkt stroke; hon klarar inte ljus eller att titta på saker som rör sig, så hon ska få lite ljudböcker för att inte dö av tristess.

Senast redigerat 2007-10-07 23:59

Vad händer om du markerar minnet i Finder och väljer Visa info (kringla-I)? Kan du ändra rättigheterna där (behörighet)?.

Prova också att starta om datorn - det är ju USB-voodoo inblandat... (med andra ord: med USB vet man aldrig hur det beter sig).

Hej!

Enligt infon så kan jag inte ändra nånting. Testade nu med kompisens PC med exakt samma resultat. Går inte heller att formatera den för då säger datorn att disken är skrivskyddad.

Vad ska jag göra!?

Argh, skulle inte ha låtit dem köpa sånt där billig skit på Clas Ohlson.

Och nu funkar det igen. Drog ur batteriet i tio minuter, sen gick det att skriva till den igen. *pustar ut*

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-08 11:19

Nu funkar det iofs för dig igen, men jag kan iaf tipsa om att en del USB-minnen/mp3-spelare har en liten switch på sig som spärrar minnet för skrivning när den står i ett visst läge.

Senast redigerat 2007-10-08 12:56

Jo, jag kollade om "Hold"-knappen var i låst läge, men det var den inte, därav batteriborttagandet. Stod så fint i bruksanvisningen att om den börjar "bete sig underligt" så skulle man ta bort batteriet. Otroligt utförligt, alltså.

1
Bevaka tråden