Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ser inte rawfiler i bridge

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag ser int mina cr2 rawfiler i bridge? Vet någon varför? Jag får upp dem i photoshop i ett förfönster men ser dem int ei brigde? är ny här på sidan. vet någon vad jag behöver ladda ner?

ser inte rawfiler i bridge

Hej!
Jag ser int mina cr2 rawfiler i bridge? Vet någon varför? Jag får upp dem i photoshop i ett förfönster men ser dem int ei brigde? är ny här på sidan. vet någon vad jag behöver ladda ner?

Testa att tanka hem en ny veration av Camera raw. Kan vara så enkelt att den inte stödjer din kamera.

  • Medlem
  • 2007-10-07 23:00

Nu använder jag inte Bridge, men det ska fungera utan att ladda ned något. Testa att ladda ned Camera Raw från Adobe. Vilken version av Photoshop använder du?

Jag använder CS2 och har Canon 5D. Jag kan öppna rawfilerna i Photoshop, men som sagt inte i Bridge. Kan jag ha fel kamera raw plugin? Kommer inte ihåg vilket camera raw jag laddat ner och vart man lägger det när man laddat ner det.

Gjorde denna fråga till en egen tråd.

Mod.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-10-08 14:12

Om jag minns rätt så borde du ladda ner en update antingen till os x eller photoshop/bridge. Återkommer när jag kommit ihåg rätt

Edit: Kom precis på att för varje ny kameramodell som kommer ut så kommer det ut en update till bridge/photoshop för att just kunna hantera RAW-filerna.
Sök runt efter en uppdatering för Photoshop Camera Raw så borde allt lösa sig.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2007-10-10 23:04

Om du drar ner rawfilerna (med mapp till skrivbord) Typ via compactflach reader..
bör du väl kunna öppna dom som camera raw ?! i rullgardinen

  • Medlem
  • 2007-10-10 23:54

Dubbelposta inte. Slår ihop två identiska trådar.

Admin

1
Bevaka tråden