Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac-pins

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag var jag på "Photoshop 7 Training camp" i Solnahallen utanför Stockholm och fick tillsammans med 99mac-medlemmen "hugin" en idé. Vi konstaterade att vi knappast borde vara dom enda 99mac-medlemmarna på plats, men att det förmodligen är ganska svårt att lokalisera varandra i folkmängden.

Vorde det inte därför en god idé att trycka upp små diskreta, men ändå snygga och tydliga, pins som man kan fästa i kragen på skjortan eller på tröjan? En enkel text vore "99mac.com" och det skulle hjälpa alla oss medlemmar att snabbt kunna lokalisera varandra ute i landet.

Vad säger ni om det???
Det vore väl inte så svårt för Martin "fixa allt" Björnström???

Edit: Om det nu råder någon som helst tveksamhet så är jag förståss villig att betala ett marknadsmässigt pris för denna "pins"...

[ 16 Oktober 2002, 22:17: Meddelandet ändrat av: Fredrik Dolk ]

Jag tycker alla 99macare ska köpa och bära en sån här istället:

Nä, skämt åsido, din idé är god Fredrik. Men jag tycker nog inte ett pin är det rätta vapnet. Hur många är det egenltigen som använder pins? Hur ser de ut på en t-shirt? Nä, jag tycker fixar Martin ska greja 99mac-shirts!

/M

Inte en jättedålig idé det heller. Men för att vända på argumentet - Hur många använder T-Shirt???

Nåja, skämt och sido, men faktum är att åtminstånde jag klär mig i skjorta i nio fall av tio om jag inte ska hugga ved eller åka skidor då jag föredrar ledigare klädsel...

Det får bli kepsen helt enkelt...

Ok, T-shirt är inte det bästa "igenkännings-verktyget", då folk sällan går klädda i endast t-shirt på stan. (Speciellt inte såhär års). Ett pin kanske är bätte..., men är det inte väl litet....

Vet inte vilket plagg som skulle vara det bästa, en snygg 99mac keps kanske (utan propeller!).

Tänk dig denna med 99mac.com loggan!

/M

[ 16 Oktober 2002, 22:26: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

Vi börjar ju förståss närma oss en vettig lösning nu. Men man måste tänka på något som folk kan tänka sig att ha på mässor och seminarier mm...
Jag vet inte riktigt om jag vill representera mitt företag iförd vårdad klädsel plus en keps på huvudet.

Det skulle snarare kunna vara en vardagsklädsel. Men det är inte lika stor chans att springa in i en 99mac:are på stan som på ett event som riktar sig till Mac-människor...

Fler idéer från övriga medlemmar?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-10-16 23:17

en "vindjacka" med 99mac.com tryck?
fast.. det ska ju va nått som passar alla kostym nissar me

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-16 23:31

Vad är vårdad klädsel? Hur ofta har ni sett Steve Jobs i kostym. Keps är sånt ungarna som man undviker i tunnelbanan har. Ja, barnen i sexårsverksamheten har det oxå. Se min dotter på bilden till vänster.
Ska man gå med på att arbetsgivaren kräver vissa kläder (om det inte handlar om säkerhet och krav för arbetets utförande) kan man ju lika gärna gå med på att han kräver att man kör PC.
Jag har alltid (utom när jag sover) T-shirt. Men så här års döljs den ju iofs av varmare tröjor.
Vi får väl ena oss om en speciell signal i våra telefoner och fixa nått sätt som ringer upp alla medlemmar samtidigt. Vi lär ju inte bli älskade men vi lär märkas.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-16 23:37
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Buckner:
en "vindjacka" med 99mac.com tryck?
fast.. det ska ju va nått som passar alla kostym nissar me

Fyyyyy va fult! Vindjackor (helst gula eller röda) är det fulaste som finns!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-16 23:39

Svart t-shirt är alltid rätt. Svart t-shirt med coolt Mac-tryck är ännu bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-16 23:40

Vad är en vindjacka???

En fet tatuering med "99Mac forever" är mitt förslag... Fast det är klart den syns ännu mindre än en pin...hmm

[ 16 Oktober 2002, 23:41: Meddelandet ändrat av: Earth ]

  • Medlem
  • 2002-10-17 01:05
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Earth:
Vad är en vindjacka???

En fet tatuering med "99Mac forever" är mitt förslag... Fast det är klart den syns ännu mindre än en pin...hmm

Inte om den sitter mitt i pannan...

[ 17 Oktober 2002, 01:06: Meddelandet ändrat av: apu ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: István:
Vad är vårdad klädsel? Hur ofta har ni sett Steve Jobs i kostym. Keps är sånt ungarna som man undviker i tunnelbanan har. Ja, barnen i sexårsverksamheten har det oxå. Se min dotter på bilden till vänster.
Ska man gå med på att arbetsgivaren kräver vissa kläder (om det inte handlar om säkerhet och krav för arbetets utförande) kan man ju lika gärna gå med på att han kräver att man kör PC.

Nu är det ju faktiskt så att min arbetsgivare förmodligen inte skulle bry sig ens om jag kom i tomtedräkt, men personligen trivs jag bäst i skjorta. Kostym har jag överhuvudtaget aldrig nämnt för det har jag bara på mig vid större fester och aldrig i jobbet.
Men det känns som att du kom ifrån ämnet en smula...

Föresten så KAN en arbetsgivare tvinga en att köra PC. Man blir ju anställd för att utföra ett arbete med den utrustning man blir tilldelad. Trivs man inte kan man antingen ödmjukt försöka få till en ändring eller, om det inte fungerar, sluta och skaffa ett nytt jobb. Själv är jag ju lyckligt lottad med en Mac...

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-10-17 11:55

Nu blandar jag mig i debatten också.

Förslagen är ju uppenbarligen många. T-shirt, keps, vindjacka etc. Men trots allt tror jag att det alternativ som flest personer kan tänka sig att använda är en pin. Det bör ju vara något som passar på alla sorters evenemang och alla årstider. Alla som var på 99mac expo den 17:e juli kan nog förstå hur olämplig en vindjacka är. T.o.m. keps var för varmt den dan. Personligen använder jag aldrig keps, så det alternativet går bort för mig ändå.

En t-shirt skulle jag ev. kunna tänka mig, om den var tillräckligt snygg. Men jag tvivlar på att den kommer att synas igenom ev. tröjor och jackor som mindre varmblodiga personer har på sig. Nu kunde det kanske vara kul med en t-shirt ändå, men den skulle nog inte riktigt uppfylla syftet på samma sätt som en pin i detta fall.

Så det alternativ som jag tror fyller mest funktion, passar flest människor, och kanske t.o.m. blir billigast (?) är nog pins.

Vad sägs om följande förslag:

* Kan bäras på alla kläder
* Lagom amerikanskt
* Lite nördigt
* Syns perfekt på mässor

Annars kom jag att tänka på slipsnål, för de som gillar att gå klädda i finkläder. Nålen får så gärna vara i övaer 18k guld...

/M

[ 17 Oktober 2002, 12:01: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

För dem som (liksom jag) föredrar att glida omkring i svarta långärmade tröjor med diverse tryck på:

Kan vara en kul omväxling från "Sweden Rock Festival" och "Fuck Me Jesus" tryck

1
Bevaka tråden