Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SMS tjänst för server status

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag testade på tjänsten pingdom.com erbjuder för att hålla koll så att en server är uppe och rullar. Det funkade utmärkt men nu har trial-perioden gått ut och man behöver pröjsa.

Finns det några liknande tjänster som är gratis eller tillräckligt billiga för att man ska kunna ha dem för hemmabruk? Pingdom kostar 10 dollar i månaden tror jag. Iofs ingen förmögenhet, men såå viktigt är det ändå inte att min server har 100% upptid. Det är mest som en extragrej så att jag kan hålla på den, för det händer faktiskt att den går ner lite då och då. Under den här testmånaden gick den ner 2 ggr varav båda gångerna var ComHems fel.

  • Oregistrerad
  • 2007-09-29 23:16

Om du har ett webhotellkonto kan du alltid snickra ihop en själv

Och hur fixar man SMS-notifieringen? Kostar?

Har "tvingats" pröva Internetvista http://www.internetvista.com/ då en kund hade tjänsten mot en av våra webbservrar och jag ville se hur tillförlitlig det fungerade. Fungerar väl ok men verkar larma felaktigt ibland. Finns en light-variant som är gratis. Har tjänsten kopplad till ett mailkonto hos min mobilleverantör som vidarebefordrar som mailen som SMS.

1
Bevaka tråden