Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En katastrof har inträffat (R.I.P Wii)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-01 11:20

En personlig katastrof har drabbat mig och mitt hushåll. Min högt älskade Wii har drabbats av en allvarligt sjukdom. Gröna och svarta pixelmönster flimrar över skärmen när man spelar, högst irriterande. Det ser ut ungefär såhär:

http://www.flickr.com/photos/bbum/394386259/

När jag forskar i saken visar det sig att detta tydligen beror på att Wii:n överhettar när den står i standbyläge och graikprocessorn på så vis går sönder. Inte f-n visste jag det Nintendo borde skickat ut en varning om att man inte ska ha sina konsoller i standby, speciellt eftersom det är aktiverat som default.

Nåja, jag behövde bara få skriva av mig min sorg

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-01 11:36

Reklamera den? Känns inte som att man måste betala själv för att sin relativt nya pryl gått sönder av sig själv.

Borde väl gå på garantin eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-01 12:54
Ursprungligen av Johan S:

Borde väl gå på garantin eller?

Det borde det väl ha gjort, problemet är att jag har modifierat wiin för att kunna spela NTSC-importspel (orkade inte vänta ett halvår på tex paper mario). Modifierad pryl = förverkad garanti.

Det är ju en risk man tar men det känns surt när det är ett uppenbart fabrikationsfel.

Är det irversibel moddning? Du kan inte flash om den eller så?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-01 14:07
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Är det irversibel moddning? Du kan inte flash om den eller så?

Det borde gå att återställa det i ursprungsskick men hursomhelst så var jag tvungen att öppna wii:t och då bryter man ju några klisterlappar där det står "warranty void if removed". Jag får fundera på saken, jag gillar inte riktig att ljuga för supporten, men det är klart, "don't ask, don't tell".

Det hänger ju någon snubbe från svenska nintendo här också kom jag precis på så jag är väl redan busted

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-02 10:11

Goda nyheter Nintendo byter in maskinen mot en "straffavgift" för att jag pillrat med den. Helt ok för mig

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-08 21:04

Haha, straffavgift.
Vad låg den på måntro?

1
Bevaka tråden