Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 1.1.1 finns nu ute

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-09-28 20:01

Hmm, jag gissar på att det kommer en alternativ uppdatering för de med Unlocked iPhones. Dvs, att någon händig haxare plockar ut godbitarna ur den nya uppdateringen och slänger in det i något haxxigt program utan att sabba det andra godiset. Alternativt att man manuellt får uppdatera diverse filer.

Det skulle ju vara en alternativ lösning. Jaja, den som lever får se.

Ursprungligen av badmojo:

Hmm, jag gissar på att det kommer en alternativ uppdatering för de med Unlocked iPhones. Dvs, att någon händig haxare plockar ut godbitarna ur den nya uppdateringen och slänger in det i något haxxigt program utan att sabba det andra godiset. Alternativt att man manuellt får uppdatera diverse filer.

Det skulle ju vara en alternativ lösning. Jaja, den som lever får se.

Tror snarare på att man komemr få uppdatera den, och sen får aktivera och låsa upp den igen, när det går dvs.

Tja, har man inte problem så skaffar man sig visst

Halloj!

Min flickvän är i USA nu. Skall jag be henne köpa en iPhone så snabbt som möjligt om jag vill kunna använda den i Sverige nu alltså?

Tror ni att 8gb i apple affärerna har den 1.0.2 firmwaren? Kanske tar telefonerna med gamla firmwaren slut snabbt nu?

Har ni några tips vad jag ska göra?

Någon som vet hur länge till man kan köpa iPhones med 1.0.2?

Tacksam för svar!

Trevlig helg förresten!

Någon som vet hur tv-out grejen i uppdateringen fungerar???

Hittade själv. Fungerar precis som på iPod.

Läser på lite olika forum nu, Hackintosh bla, och det sägs att iPhones som säljs i USA har den nya programvaran, dom har alltså redan börjat levererats! Men det är inte bekräftat.

Wired har gjort en bra sammanställning över alla fördelar med 1.1.1 jämfört med en hackad:

Enligt uppgifter här verkar inte heller iTunes i Leopard i dagsläget tvinga användaren att uppdatera iPhone, kan vara bra att veta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-29 11:53

Trist men kanske kommer en massmarknadsversion av telefonen till jul?

Hoppas på en 3g version själv, gitter inte använda GSM/edge

-Off topic..

Så man kan disskutera Leopard om det angår iphone?

eller kan man sprida info om Leopard om man länkar från någon annan sida?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-09-29 18:51
Ursprungligen av jurassic579:

-Off topic..

Så man kan disskutera Leopard om det angår iphone?

eller kan man sprida info om Leopard om man länkar från någon annan sida?

Där satt den!

För övrigt är det ju lite kul att det är iPhones i pris i den tävling som MS och 99.se anordnar. Kommer dessa alls att fungera i Sverige? (utan att ringa via USA.)

Ursprungligen av Micke F:

För övrigt är det ju lite kul att det är iPhones i pris i den tävling som MS och 99.se anordnar. Kommer dessa alls att fungera i Sverige? (utan att ringa via USA.)

Om du besvärade dig med att läsa tävlingsreglerna så vet du att man kan välja att vänta med att få sin iPhone tills den lanseras i Sverige:

Sex vinnare vinner varsin Apple iPhone 8GB! Vinnaren kan välja mellan en amerikansk iPhone (låst till AT&T), alternativt en svensk dito. Den sistnämnda skickas till vinnaren först när iPhone lanseras i Sverige. (Vinsten inkluderar ej kostnader för ev abonnemang).

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-29 19:43

Haha! Kul kommentar från Gizmodo om att Apple inte stödjer 3:e parts programvara:

Citat:

BY EDUARDJM AT 09/28/07 03:43 PM
Can we PLEASE put an end to the whining?
Now that I've written that, I'm going to go home, put a modchip in my PS2, smash it, and ask Sony to fix it for me. Then I'm going to cram a DS cart into a Tapwave Zodiac, google one of the developers phone numbers and ask for support. THEN I'm going to put chocolate milk mix into a glass of milk, and call the local dairy and complain that it turned brown.

http://gizmodo.com/gadgets/iphone/bring-a-bricked-iphone-to-the-genius-bar-and-talk-to-the-hand-video-304999.php

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-09-29 21:20
Ursprungligen av Adrian B:

Om du besvärade dig med att läsa tävlingsreglerna så vet du att man kan välja att vänta med att få sin iPhone tills den lanseras i Sverige:

Sex vinnare vinner varsin Apple iPhone 8GB! Vinnaren kan välja mellan en amerikansk iPhone (låst till AT&T), alternativt en svensk dito. Den sistnämnda skickas till vinnaren först när iPhone lanseras i Sverige. (Vinsten inkluderar ej kostnader för ev abonnemang).

Ta't lugnt. Det är bara ett foruminlägg...
Ta det inte så hårt.
Och visst, jag kan "besvära mig" att läsa reglerna, men jag kan också få kommentera _utan_ att göra det. Eller?

Jag gillar att ni ordnat tävlingen och har fina priser. Ej ironi.

/M

Ursprungligen av Micke F:

Ta't lugnt. Det är bara ett foruminlägg...

Så vad man än skriver går att följas upp med "det är bara ett foruminlägg"? No offence men det var typ den sämsta motiveringen hittills.

Ursprungligen av Micke F:

TOch visst, jag kan "besvära mig" att läsa reglerna, men jag kan också få kommentera _utan_ att göra det. Eller?

Du hade ju du en direkt fråga om tävlingen, så jag tyckte det vore väl enklare att kolla upp vad som gällde istället för att sprida misstankar.

Ursprungligen av jurassic579:

Så man kan disskutera Leopard om det angår iphone?

Aboslut, det finns mycket kring Leopard du kan diskutera, allt som inte direkt betyder att du sitter med en kopia hemma.

Ursprungligen av jurassic579:

eller kan man sprida info om Leopard om man länkar från någon annan sida?

Det är ok att länka till andra sidor där Leopard nämns, ja.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2007-09-30 03:41

Som det har postats i en ny tråd verkar det som om det går att få tillbaka firmware till 1.0.2. Allt enligt hackint0sh och dess forummedlemmar. Detta, antagligen, till stor glädje för många. Nu är det åter aktuellt att få en lur hämtad från staterna

Ursprungligen av MacBro:

Som det har postats i en ny tråd verkar det som om det går att få tillbaka firmware till 1.0.2. Allt enligt hackint0sh och dess forummedlemmar. Detta, antagligen, till stor glädje för många. Nu är det åter aktuellt att få en lur hämtad från staterna

Efter vad jag läst, och det är lite, så fungerar den inte som telefon längre vid en sådan manöver. Men man kan köra tredjepartsprogram och använda wifi; och det verkar vara viktigast för många.

Nya tråden om nedgradering: Nergradera från v1.1.1 till v1.02

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-30 22:02

Jag lyckades!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-30 22:26
Ursprungligen av empame:

Jag lyckades!!!

Berätta mer!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-01 22:57

att stava rätt eller vad ?

Bevaka tråden