Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som känner igen dessa "galenskaper" som jag lider av?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-27 15:51

Är det fler som känner igen sig om nedanstående "galenskaper" som jag lider av?

Jag har en väldigt bra dator som var rätt dyr när jag köpte den med standardkonfiguration. Därefter har jag uppgraderat med ytterligare komponenter som t ex hårddiskar och minnen. Just nu har jag mer dator/prestanda än vad jag behöver. Trots detta, så känner jag att jag vill uppgradera/förbättra konfigurationen ytterligare.

Tar detta vansinne aldrig slut? Jag var väldigt nöjd för stunden när jag hade tryckt in fyra nya hårddiskar och ytterligare minne. Men när nyhetens behag hade lagt sig, så börja jag fundera på vad mer man kan göra eller vad man kan göra för att förbättra ytterligare!

Tur att man inte har delad ekonomi. Eller ännu värre, en flickvän! Haha. Där hade jag inte haft en lång karriär med ovanstående beteende...

Edit: Kan ju tillägga att ovanstående aldrig påverkar min livssituation, ekonomi eller verklighetsuppfattning. Allt sker under kontrollerade former... Haha.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-27 19:10

Jotack, den där har man ju varit med om några gånger...

Jo, det där känner man igen

Jag har i princip en rask dator, och ändå damsuger man nätet för att se om det går att trimma någon länk i kedjan.

23" med MP 8x3Ghz, 4HD, 8-ramstickor.
I detta nu väntar jag på ett paket med Quadro-graffe (man vill ju verkligen se flödet i sina ytor), och letar efter ett i-RAM-kort från Gigabyte (man vill ju slippa vänta en halv minut på varje rebuild).
Sen måste jag såklart tjacka ett RAID-kort nu när det finns (Raid1 minskar ju risken för filförlust vid krash, givet val!), samt ge de nya 750GB-diskarna en chans, de 320GB RE som sitter i känns inte så snabba längre (vem vill vänta på uppstarter?).
När sen man får en slant över igen är det nog skärmen som ska breddas de där sista centimetrarna till 30" (klart man vill se så mycket det går av en modell).
Gissar att när skärmen köps är det januari, å det är dax att byta till en nyare MP (måste ju hänga med i utvecklingen!)

Pryltokighet, eller bara ett naturligt sätt att få tiden att räcka till på jobbet?

Jag resonerar som så att det är kulare att jobba me en maskin som man gillar!
Fick inte alls handla så här när jag var sambo, men nu som singel är man ju kung över kassan, så nu prioriterar jag som jag vill!

Börjar bli lite samma sak med mjukvaran, uppgraderingar med moduler som man egentligen inte använder så ofta, vem vill inte kunna köra FEM på flera material, kanske det vore nice att kunna köra grejerna i vindtunnel direkt i datorn osv.
Möjligheterna är oändliga, det är bara jag som bromsar genom att inte köpa ALLT

...3D-skrivare föresten, det är väl en rätt skön grej va?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-27 20:36

Hehehe, skönt att det finns fler som känner igen sig! Ja, det är bara ekonomin som sätter gränserna. Fast du är nog snäppet värre än mig, kitesurf!

1
Bevaka tråden