Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man inte installera CS2 efter CS3?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-09-26 10:02

Jag har precis blåst hårddisken och installerar en massa program igen. Nu tog jag CS3 först (av CS2 och CS3), och då kan jag inte installera CS2:s InDesign, Illustrator eller Acrobat.
Golive, Photoshop och Version Cue är valbara medan de andra är gråa i listan över program man kan välja att installera.
Kan man inte installera CS2 efter CS3?

Jag har också lyft över några gamla prefsmappar från min gamla OSX-installation, men såvitt jag vet var det inget som ens var i närheten av CS2/3 i dem. (Det var typ Safari, Mail och Stickies database.)

  • Medlem
  • 2007-09-26 13:18

Nej, jag var tvungen att kasta CS3 först. Då gick det att installera CS2. Idiotiskt!

Detta lärde jag mig också den hårda vägen. Det tar ju sån jäkla tid att avinstallera CS3, installera CS2 och sedan CS3 igen.

  • Medlem
  • 2007-09-26 16:10

Det räckte inte ens med att kasta CS3. Jag testade det och kom nä'stan igenom installationen, tills den klagade på att jag inte hada matat in en skiva som definitivt var inmatad.
Jag fick avinstallera hela skiten med avinstalleraren på skivorna och installera om CS3 från scratch.

Vad tänkte de på när denna makalösa konstruktion klubbades?!

Jag tycker iofs att det är bra med en riktig avinstallerare, CS2 var ju rätt yxig, man fick manuellt kasta mappar och se till att man inte tog fel, osv. Men jag förstår inte varför avinstallationen av CS3 ska ta nästan lika lång tid som installationen.

  • Medlem
  • 2007-09-26 16:41

Jag tänker närmast på att man måste totalkasta ut CS3 innan man kan installera CS2.

  • Medlem
  • 2008-10-01 13:58

Nu kan jag inte avinstallera CS2 för en ominstallation?! Hur gör man?

Jag har följt manualen men det hjälper inte. Skivan tror att jag har kvar CS2 när jag försöker installera igen.

  • Medlem
  • 2008-10-01 15:57

Jag hade CS2 p[ en annan partition i datorn. Jag fick zippa den och kasta originalet. Sopigt.

1
Bevaka tråden