Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ups till Mac pro

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sökt lite via "sök på 99" men hitta inga trådar om det. Vad rekomenderar ni för ups till mac pro 8 core... har en Eaton 350-500 VA och den kan jag inte använda för den skriker efter ström hela tiden. Apc verkar vara ett populärt ups tillverkare, men vilken modell rekomenderas?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-24 19:12

APC är väll egentligen vanligast och har oftast bäst stöd bland alla möjliga OS, en personlig favorit annars är MGE (http://www.mgeups.se/).

Jag har en MGE Elipse ASR, funkar bra (använder den inte till min Mac dock, den går till en BSD server) ser även helt OK ut, en liten detalj som denna har jag saknat på en del dyrare modeller är nätverk & telefon skydd, så du kan dra TP/modem genom UPSen för åskskydd. Det finns på de allra flesta tillverkares modeller, men en del saknar helt av någon anledning..

Viktigt att tänka på då du handlar UPS är kraftåtgången, framförallt att du räknar på HELA datorn, du har som inte så mycket nytta av att Macen går 5min på UPS om inte skärmen funkar så

PS, för en Mac Pro ligger du nog farligt nära gränsen på en 1500VA, så inte så konstigt om din 500VA ojjar sig lite

1
Bevaka tråden