Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för upplåsning av operatörsspärr på iPhone

Tråden skapades och har fått 532 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hur är det med det här "enkla" GUI:t egentligen? AnySIM tänker jag på. Räcker det att installera just bara den .app-filen, köra den och sen är det klart? Eller måste man aktivera den först, sen jailbroka, sen SSHa mot den osv osv... Jag har inte riktigt greppat hela kedjan...?

Senast redigerat 2007-09-19 13:53
  • Medlem
  • 2007-09-19 13:03

någon som har ett svar på min fråga?

Kolla - kolla

I menyn till vänster, välj; Getting started >> Get started (Win)

  • Medlem
  • 2007-09-19 17:19
Ursprungligen av leonardo:

Kolla - kolla

I menyn till vänster, välj; Getting started >> Get started (Win)

Svarar inte riktigt på min fråga? det jag undrar är om jag hackar upp den och använder den för första gången på en Mac, kommer den funka på PC?

Jag vill inte hacka upp den på min PC, eftersom det verkar jätte krångligt. På min finns det ett hack nu som man bara öppnar i iphone mappen och den gör allt jobb åt en.

Verkar ju hyfsat lätt att låsa upp iPhonen även för en icke-hacker
Praktiskt får jag erfara det i slutet på nästa vecka, förhoppningsvis!

Vilka funktioner fungerar inte idag efter upplåsning?

Fungerar mail biten? genom wifi tex?

Ursprungligen av draags:

Vilka funktioner fungerar inte idag efter upplåsning?

Fungerar mail biten? genom wifi tex?

Allt utom Visual Voicemail fungerar.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-09-20 15:27
Ursprungligen av wunderbaren:

Allt utom Visual Voicemail fungerar.

Och den knappen kan kan programmera om så att den ringer upp det egna voicemail numret

Ursprungligen av kainen:

Och den knappen kan kan programmera om så att den ringer upp det egna voicemail numret

Japp, det har jag gjort

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-20 17:54

Vänta tills Iphone 1.1.1 software kommer ut då fungerar inte hacken längre.

Fast jag hoppas det dröjer inte länge förrän den knäcks igen och att man inte blir tvingad att installare nya uppdateringen.

//Rob

  • Medlem
  • 2007-09-20 18:13
Ursprungligen av Robo-X:

Vänta tills Iphone 1.1.1 software kommer ut då fungerar inte hacken längre.

Fast jag hoppas det dröjer inte länge förrän den knäcks igen och att man inte blir tvingad att installare nya uppdateringen.

//Rob

Och hur vet du det här?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-20 18:22

Apple har självt sagt det vid presentationen av iPhone i England.

Citat:

10:26 - Q: Is unlocking a concern?

Steve: "It's a constant cat and mouse game -- we have the same thing with the iPod with music." Steve looks at Matthew, "Are we the cat or mouse?" 'We have to stay one step ahead of them. It's our job to keep them from breaking in."

Källa: Engadget

//Rob

Det är just denna del som får en att tveka inför köp av iPhone idag.
Visserligen kanske man inte tvingas att uppdatera men troligtvis kommer en hel saker locka och hur länge lär det dröja innan de kommer med ett nyare hack.

Om man ska lås upp sin iphone på en pc, vilket är det för tillfället lättaste sättet att göra det på? länkar till guider uppskattas.

mvh/ Anders

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-20 20:07

Hjälp någon...? Fick en IPhone idag som jag inte riktigt orkar hacka och undrar därför om man kan öppna den så att jag kan använda den som en vanlig Ipod utan att behöva hacka eller registrera den på Itunes? Är tyvärr inte så insatt i tekniska detaljer och vet knappt vad jag ska med en IPhone till...

  • Medlem
  • 2007-09-20 20:10
Ursprungligen av Maryl:

Hjälp någon...? Fick en IPhone idag som jag inte riktigt orkar hacka och undrar därför om man kan öppna den så att jag kan använda den som en vanlig Ipod utan att behöva hacka eller registrera den på Itunes? Är tyvärr inte så insatt i tekniska detaljer och vet knappt vad jag ska med en IPhone till...

som jag vet så går det inte. Har du en Mac eller Pc? är juh busenkelt att hacka

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-20 20:19

Tack för snabbt svar! Har en Mac. Hörde av en kille som är mactekniker att det finns ett sätt att hacka (var ganska krångligt) den på som gör att kommande uppdateringar inte låser den på nytt... Kan detta stämma?

Kolla i trådarna som har med hacka iphone att göra, där har du massvis med länkar till diverse sidor som hjälper dig steg för steg att hacka den så att den funkar som den ska.

En liten fråga bara, varför i hela friden köpte du en iPhone om du inte vill använda den till det den är till för? Kunde ju lika gärna köpt en iPod touch då väl?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-20 20:50
Ursprungligen av RockyMontana:

Kolla i trådarna som har med hacka iphone att göra, där har du massvis med länkar till diverse sidor som hjälper dig steg för steg att hacka den så att den funkar som den ska.

En liten fråga bara, varför i hela friden köpte du en iPhone om du inte vill använda den till det den är till för? Kunde ju lika gärna köpt en iPod touch då väl?

Tack för tipset.
Jag fick ju den i present och då ska man klaga

Du behöver genomföra de två första stegen i den kompletta "hackningen";

Steg 1
Steg 2

Därefter har Du en iPhonoPod.

Det borde Du klara, det är ganska enkelt. Läs noga bara, chansa inte, det räcker inte med att tro, Du måste veta att det Du gör är rätt. Ta hjälp av någon, men gör det själv - det stärker egot om inte annat.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-20 21:19
Ursprungligen av leonardo:

Du behöver genomföra de två första stegen i den kompletta "hackningen";

Steg 1
Steg 2

Därefter har Du en iPhonoPod.

Det borde Du klara, det är ganska enkelt. Läs noga bara, chansa inte, det räcker inte med att tro, Du måste veta att det Du gör är rätt. Ta hjälp av någon, men gör det själv - det stärker egot om inte annat.

Tack för länkarna!

Jag ska absolut försöka! Jag är inte så tekniskt lagd men jag är ju ingen retard precis så med lite logik och tålamod borde jag få det att funka. Eller inte, vi får se...

hej, har fastnat när ibrick vill att jag ska "restore" min iphone (se bild). Hur löser jag detta? Jag hittar inet alternativ någonstans där jag kan återställa iphonen

http://img222.imageshack.us/img222/3549/iphonefelmi6.jpg

Om någon i göteborg är sugen på att tjäna lite pengar genom att låsa upp min iphone så hör av er på min mail aelvinsson@hotmail.com, helst så fort som möjligt isåfall

tack på förhand/ Anders

Senast redigerat 2007-09-21 15:56

Jag fixade problemet, det enda som var knepigt var biten när man skulle restora den, sen gick det hur lätt som helst

En fråga.

Om man vill få visual voicemail, samt alla trevliga funktioner när den kommer till Sverige, kan man då ta bort hacket och registrera ett Telia/Telenor abonnemang?

Ursprungligen av draags:

En fråga.

Om man vill få visual voicemail, samt alla trevliga funktioner när den kommer till Sverige, kan man då ta bort hacket och registrera ett Telia/Telenor abonnemang?

Har själv funderat en hel del på detta också. Dock finns det nog ingen som vet riktigt säkert, utom såklart Apple.

Ursprungligen av curryboy:

Har själv funderat en hel del på detta också. Dock finns det nog ingen som vet riktigt säkert, utom såklart Apple.

Borde det inte vara så att man helt enkelt sätter i ett telia/telenor kort och sen nollställer iPhone - kopplar den till iTunes och sen registrerar.

Eller?

Ursprungligen av draags:

Borde det inte vara så att man helt enkelt sätter i ett telia/telenor kort och sen nollställer iPhone - kopplar den till iTunes och sen registrerar.

Eller?

Jag önskar också att det var så simpelt. Men antagligen kommer det inte att vara det. Troligtvis kommer nog inte mjukvaran se precis likadan ut i alla länder. Men jag har faktiskt ingen aning, man kan ju alltid hoppas.;)

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-23 01:28

Jag tror programvaran kommer vara likadan i alla länder. Som man oxå har sett på den engelska iPhonen. Förutom att den Europeiska iPhonen har det nya 1.1.1 versionen men det kommer snart till USA och då kommer det automatisk med stöd för andra länder. Kanske väntar Apple med att släppa 1.1.1 tills dom har presenterat alla länder som ska få iPhone.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-22 21:37

Upplåst och klart.
Jag har en Kensington FM-sändare kombinerad billaddare till iPod.
Kan man använda den?

Bevaka tråden