Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hörlursuttaget lyser rött

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har ett knäppt problem. Kopplade in min MBP till förstärkaren och högtalarna (som många tidigare gånger). Sen när jag kopplade ur den såg jag att det började lysa rött ur hörlursutgången. Sen när jag började spela musik eller ljud, så kommer ingenting ut. Försöker jag höja volymen genom snabbknapparna så är det en cirkel med ett snett streck i, ni vet en sån där "det går inte"-skylt.
Stoppar jag in högtalarssladden så fungerar det perfekt.

Kollar man under Systeminställningar/Ljud så kan jag välja mellan "Digital utgång" och "Built-in Input (Aggregated)". Väljer jag Digital utgång så kan jag ändra ljudet, väljer jag Built-in så står ingen port och det står "Den valda enheten saknar reglage för ljud ut".

Hjälp! Den får inte ha pajat, jag måste ha den de närmaste veckorna

Har givetvis rebootat, med både batteri i och utan.

Tack.

Det som lyser är ju den digitala fiber-optiken, du kan inte ändra volymen för den. Hur vill du ha ut ljudet? Digitalt eller analogt?

/M

jag vill höra ur de inbyggda högtalarna!

Står det verkligen "Built-in Input (Aggregated)" under "Ljud ut"? Det ska ju finnas under "Ljud in". Kollar du på rätt ställe?

/M

Yes, det står under "Ljud ut". Helt knäppt. Hjäääälp!

Jag tror att den digitala utgången har "fastnat" så att säga. Jag har lyckats lösa ett sånt problem genom att stoppa in tex ett par hörlurar och lirka försiktigt, dra ur och stoppa in några gånger, sen släppte det, så att säga.

Ursprungligen av Mattias A:

Jag tror att den digitala utgången har "fastnat" så att säga. Jag har lyckats lösa ett sånt problem genom att stoppa in tex ett par hörlurar och lirka försiktigt, dra ur och stoppa in några gånger, sen släppte det, så att säga.

Tack. Jag har provat det nu men tyvärr funkar det inte. Sökt runt lite och det verkar som att andra haft samma problem. Finns det något speciellt sätt att lirka? Jag har verkligen stoppat in en tändsticka trehundra ggr nu och rört runt liksom. Det fortsätter bara lysa rött. Enligt Apple gick garantin ut precis ny nuligen.

problem solved, livet är bra igen. tack för hjälpen!

sedir, jag har samma problem.

1
Bevaka tråden