Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlöst utan Airport?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-19 17:06

Mors, nu är det så att jag har en d-link trådlös nätverksrouter hemma. Har även en tillhörande dongle och undrar hur jag ska få den att funka med min powerbook, om det ens går? När jag går in i systeminfo hittar den 802.n wlan men jag kan inte få den att fungera.
Gör jag nått fel eller är jag ute och cyklar?
Om det inte går så har ni några föörslag på mac-donglar eller vet var man kan få tag i ett billigt airport. Ger max 400:-.
MVH

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-19 18:09

Jag tror du behöver driv rutiner för d-links usb dongle. Kolla på d-links sida.

//Rob

Stämmer bra att du behöver drivrutiner. Tyvärr är det inte många USB-kort som har sådana för Mac OS X, men D-Link har haft ett enstaka par som haft det.

Jag har en äldre iMac som använder ett USB-kort från Planex vilket hittills har fungerar helt okej.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-26 17:00
Ursprungligen av Marcus K:

Stämmer bra att du behöver drivrutiner. Tyvärr är det inte många USB-kort som har sådana för Mac OS X, men D-Link har haft ett enstaka par som haft det.

Jag har en äldre iMac som använder ett USB-kort från Planex vilket hittills har fungerar helt okej.

köpte ett från planex och det funkar prima!
rekomenderar starkt, gick på typ 300:-.
funkar bara med powerPC proccecorerna dock.
Mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-20 08:44

Okej Tack! D-Link kortet var inte kompatibelt med mac. =(
Har hittat en planex som stödjer mac för 299:-.
Är det värt att satsa på eller skall man lägga pengar imellan till ett airport kort?
Förslag?
MVH

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-20 09:24

Airport är smidigare eftersom du installerar kortet i dator och ser det inte mer. Du kan oxå köpa ett kort som du stoppar in i PCMCIA porten. Nästan alla PCMCIA kort fungerer utan drivrutiner så länge kortet använder broadcom chip. Har för mig att Netgear har prisvärda kort.

//Rob

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-09-20 14:11

Fråga 1 blir ju vilken PowerBook du har. Är det nyare än Lombard så kan du ju stoppa i ett äkta Apple-kort vilket i alla lägen är ett bättre alternativ än tredjepartskort. De brukar nämligen alltid ha problem med att komma igång efter vila, och att datorn fetkraschar om man tar ut kortet under drift (även USB-sådana).

1
Bevaka tråden